Lielākā daļa jeb 91% Biķernieku trases apkaimes iedzīvotāju ir apmierināti ar dzīvi trases tuvumā, liecina pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pasūtījuma veiktā tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “Latvijas fakti” aptauja.

“Biķernieku trase savos 50 pastāvēšanas gados no 3580 metrus garas moto trases, kādu to pirmo reizi atklāja 1966.gadā, kļuvusi par daudzfunkcionālu sporta kompleksu, kurā notiek ne tikai starptautiskas auto un moto sacensības, bet arī dažāda veida iedzīvotāju sportiskās aktivitātes – skriešana, nūjošana, slēpošana, braukšana ar velosipēdu,” klāstīja pārstāvis CSDD Rolands Rumba.

Pēc viņa teiktā, pēdējos gados Biķernieku trase kopā ar blakus esošo CSDD Rīgas Motormuzeju kļuvuši par Latvijai nozīmīgu sporta, izklaides un izglītības centru. Tas noticis, pateicoties tam, ka Biķernieku kompleksā sporta bāze atšķirībā no citām pasaules slēgta tipa trasēm ir atvērta jebkuram apmeklētājam – no autosportista līdz taku skrējējam. Lai noskaidrotu Biķernieku kompleksa rekonstrukcijas priekšrocības un trūkumus, 2017.gada februārī un martā tika veikta reprezentatīva tuvākās apkārtnes iedzīvotāju aptauja.

“Biķernieku trases atjaunošana un modernizēšana, kā arī CSDD Rīgas Motormuzeja rekonstrukcija, pēc pašu Biķernieku meža apkārtnes iedzīvotāju domām, kopumā ir uzlabojusi viņu dzīves kvalitāti un abu pieminēto objektu esamība nodrošina sakoptāku vidi, nekā tas ir citur. Iedzīvotāji pozitīvi novērtējuši apkārtējās vides labiekārtošanas un zaļo zonu sakopšanas rezultātus, kā arī aktīvu dzīvesveidu atbalstošas infrastruktūras izveidi, kas kā vienots pasākumu komplekss šo teritoriju pēdējo pāris gadu laikā ir padarījis par vienu no pievilcīgākajām atpūtas vietām Mežciemā,” klāstīja “Latvijas faktu” direktors Aigars Freimanis.

Viņš atzīmēja ka trase ir multifunkcionāla, tā paredzēta ļoti plašam patērētāju lokam. Aptauja atklāj, ka Biķernieku meža apkārtnē dzīvo cilvēki, kuriem sacensību trases tuvums rada diskomfortu, tomēr viņu skaits ir relatīvi neliels, tas nepārsniedz 10%.

Pēc aptaujas rezultātiem, vairāk nekā divas trešdaļas respondentu (68%) ir atzinuši, ka iecienījuši pastaigāties vai atpūsties trasē, 62% respondentu ir veikuši fiziskās aktivitātes, 43% ir apmeklējuši kādu no trasē rīkotajiem pasākumiem, trešā daļa jeb 36% ir apmeklējuši Rīgas Motormuzeju un 21% slēpojuši.

Aptaujā iegūtie rezultāti atklāj, ka Biķernieku trasē rīkotos pasākumus biežāk apmeklē vīrieši vecumā no 25 līdz 44 gadiem, kā arī ģimenes, kurās ir bērni līdz 15 gadu vecumam. Savukārt Rīgas Motormuzeju pēdējā gada laikā biežāk ir apmeklējuši respondenti vecumā no 35 līdz 44 gadiem, kā arī muzeja mērķauditorija – ģimenes ar bērniem.

Biķernieku trases novērtējums

Atbilstoši pētījuma rezultātiem dominējošā respondentu daļa ir atzinusi, ka Biķernieku trase viņu dzīvi ietekmē pozitīvi. Tam, ka Biķernieku trase un atjaunotais Rīgas Motormuzejs veicina tūrisma attīstību apkaimē, piekrita 91% aptaujāto. Savukārt 87% atzina, ka Biķernieku trase un tajā notiekošās sacensības veicina Latvijas atpazīstamību pasaulē.

Iedzīvotāju vērtējumā Biķernieku trases darbība neatstāj būtisku ietekmi uz iedzīvotāju labsajūtu – tikai 9% aptaujāto iedzīvotāju ir atzinuši, ka trases radītie trokšņi atstāj ietekmi uz viņu veselību, un 11% – ka tie atstāj ietekmi uz viņu dzīves kvalitāti un labsajūtu.

Vairākums aptaujāto jeb 82% ir piekrituši viedoklim, ka kopumā Biķernieku trases radītais troksnis nerada vērā ņemamas problēmas un nesamazina viņu nekustamā īpašuma vērtību, jo sakārtotā vide un izklaides un atpūtas iespējas atsver radītā trokšņa ietekmi.

Aptaujā pēc stratificētās nejaušības principa tika iekļauti 253 Rīgas pilsētas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem, kuri dzīvo Biķernieku trases apkaimē – Mežciema, Teikas (Lielvārdes iela) un Juglas (Malienas un Murjāņu iela) apkaimē.

Saistītās tēmas: AptaujaBiķernieku traseCSDDiedzīvotāji

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

youtube icon
Abonēt youtube