Ik gadu aptuveni 20% lidojumu Eiropā kavējas vai tiek atcelti, taču, balstoties uz OAG statistikas datiem, 90% aviopasažieru, kas izvēlas “airBaltic”, ir drošībā. Latvijas lidsabiedrība varētu būt īpašs izņēmums, jo lielākā daļa Eiropas aviokompāniju pērn uzrādījuši mazāk iepriecinošus rādītājus – vidēji katrs ceturtais lidojums (25%) ieradies galamērķi ar kavēšanos, liecina OAG 2017. gada punktualitātes rādītāji.

Vadošais lidojumu informācijas nodrošinātājs OAG ir apkopojis un analizējis punktualitātes rādītājus par vairāk nekā 50 miljoniem aizvadītā gada reisu. OAG ik gadu publiskotā statistika tiek uzskatīta par vienu no ievērojamākajiem aviopārvadājumu informācijas resursiem pasaulē.

Finanšu nozares ziņu portāls “Business Insider” vēsta, ka Japāna, Vācija un Šveice ir punktuālākās nācijas pasaulē, taču pēc OAG analītiķu datiem, vienīgi Japāna uzrāda ievērojamus aviokompāniju punktualitātes rādītājus. Vācijas vadošā aviokompānija “Lufthansa” ir uzrādījusi 76% punktualitāti, kā rezultātā aptuveni katrs ceturtais lidojums galamērķī ir ieradies ar nokavēšanos (ilgāk par 15 min). OAG apkopotie dati arī liecina, ka tikai divas Eiropas aviokompānijas ir uzrādījušas labākus rezultātus – “British Airways” uzrādot 78% punktualitātes rādītāju un skandināvu “SAS” ar 80% precīzu lidojumu.

Punktualitāte ir galvenais priekšnosacījums avioposažieru apmierinātībai un viens no būtiskākajiem mērījumiem, kas nosaka aviokompānijas kvalitāti un efektivitāti. Diemžēl, avionozares lielākie pārstāvji – “Lufthansa”, “Air France” un “Turkish Airlines” šobrīd strādā ar OTP (on-time performance) rādītāju, kas ir zemāks par 80%. Ik gadu tie kopā pārvadā vairāk nekā 250 miljonu pasažieru un, ņemot vērā, ka aptuveni 24% lidojumu sasniedz savu galamērķi ar kavēšanos, tiek ietekmēti aptuveni 60 miljoni cilvēku. Tos, kuru lidojums kavējas vairāk nekā 3 stundas, aviokompānijām būtu jāinformē par iespēju saņemt kompensāciju līdz pat 600 EUR apmērā” stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop” izpilddirektors Marjus Stonkus.

2017. gadā Eiropas aviācijas nozare pārcieta vairākas būtiskas problēmas, kas rezultējās reisu masveida atcelšanā un kavējumos – “British Airways” pieredzēja IT sistēmu traucējumus, tika pieteikts Francijas gaisa satiksmes kontrolieru streiks, bet “Ryanair” paziņoja par milzīga skaita reisu atcelšanu. Kopā visi šie notikumi pērn ietekmēja ap vienu miljonu ceļotāju. Ņemot vērā faktu, ka vien 5% kompensāciju pieprasījumu, ko aviopasažieri iesniedz aviokompānijām, tiek apstiprināti, šobrīd kompensācijas no 250 līdz 600 EUR pienāktos vēl vismaz 950 tūkstošiem ceļotāju.

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase
youtube icon
Abonēt youtube