Gandrīz katrs cilvēks ir pazīstams ar traģisku Titānika vēsturi. Britu laineris, kurš noslīka Atlantijas okeānā sadūrās ar aisbergu. Bet vai tu esi dzirdējis par Costa Concordia? Šis kruīza kuģis no Itālijas piedzīvoja līdzīgu likteni, bet nedaudz vēlāk.
2012. gada 13. janvārī , kuģis Costa Concordia apgāzās un nogrima pēc tam, kad piebrauca pārāk tuvu krasta līnijai un zemūdens akmeņiem Toskānā. Uz klāja bija aptuveni 4,252 cilvēki un 32 no tiem gāja bojā negadījuma laikā.
Kuģis šķērsoja Vidusjūru no Itālijas puses, kad pēkšņi atkāpās no kursa. Šis ir viens no lielākajiem kuģiem, kurš jebkad tika pamests pēc avārijas, kas visā pasaulē izraisīja lielu ažiotāžu. 2014. gadā kuģi veiksmīgi pārvietoja atpakaļ uz savu mājas ostu Dženovā.
Kuģi plāno pārbūvēt , bet pagaidām tas izskatās šādi.
Kā var redzēt, kuģis ir pilnīgi nelietojamā stāvoklī. To labāk nojaukt pa daļām nevis mēģina salabot.
Teātra zona un griesti ir neticami cietuši. Atjaunot kaut ko tādu varētu izmaksāt astronomisku summu.
Gleznojumi uz sienām ir vienīgais, kas palicias gandrīz neskarts pēc avārijas. Salauztie krēsli mētājas pa visu bojāto grīdu.
Kad kuģis avarēja, mašīntelpa bija pirmā, kas tika appludināta, bet Kapteinis Francesco Schettino evakuācijas stāvokli izsludināja tikai stundu pēc notikušā.
Kamēr pasažieri tika izglābti, pagāja 6 stundas. Diemžēl visiem palīdzēt nesanāca – 32 no tiem gāja bojā.
Glābēju komandas vairākus mēnešus centās atrast pazustos pasažierus, bet bez rezultātiem.
Vēlāk kapteinis tika arestēts par to, ka atteicās palīdzēt 300 pasažieriem un pameta kuģi.
Kapteinim tika noteikts arī naudas sods, par vienu no svarīgākā noteikuma laušanu kapteiņa amatā. Krīzes gadījumos kapteinim kuģis jāpamet pēdējam. Viņš ir atbildīgs par kuģi un visiem tiem, kuri uz tā atrodas.
Sevi aizstāvībai, kapteinis paskaidroja, ka nevēlējās pamest kuģi, bet gan netīšām paslīdēja un iekrita glābšanas laivā.
Lielākās bailes, ko izraisīja avārija bija, ekoloģiskas piesārņošanas varbūtība sakarā ar eļļas noplūdi katastrofas vietā.
Kuģa bojājumi izmaksāja astronomisku summu.
Costa Concordia kuģa glābšana tiek uzskatīta par vienu no lielākajām glābšanas operācijām jūrā.
Mediju reakcija bija momentāla un globāla. Visas pasaules presi aplidoja virsraksti par notikušo.
Costa Cruises īpašnieki piedāvāja katram cietušajam kompensācijas naudu $12,500 apmērā un atmaksāt pilnau biļetes cenu. Trešdaļa no visiem piekrita piedāvājumam.
Vai tu atceries šo traģisko notikumu?