Pagājušajā vasarā muzejs The Smithsonian National Museum of American History atklāja jaunu ēkas spārnu, kas veltīts inovācijām un uzņēmējdarbībai. Viens no eksponātiem, kas parādīts šeit, ir lielisks piemērs modes un velosipēdu dizainam sajaukumam no 19.gadsimta beigām. Kolumbijas sieviešu velosipēds, kas tiek izrādīts jaunajā spārnā, tika izgatavots 1896.gadā Konektikutas rūpnīcā. Tajā laikā šī bija pasaules lielākā rūpnīca.

Šis velosipēds ir ne vien īpašs tā izskata dēļ, bet arī dēļ tā inovatīvā un novatoriskā dizaina. Šis modelis tiek saukts par drošības velosipēdu un tam ir pamanāmas atšķirīgas nianses no tā priekšteča – augstrata velosipēda. Tā pedāļi ir novietoti tuvāk zemei, kas nodrošina labāku balansu un vieglāku bremzēšanu un jaunā ķēde ļauj izmantot mazākas riepas kā iepriekšējam velosipēdam. 1896.gadā vecās un cietās gumijas riepas tika aizstātas ar piepūsamajām pneimatiskajām riepām. Tā rezultātā ar jauno velosipēdu bija iespējams ātrāk un daudz ērtāk pārvietoties.

Prieks, ko nevar atļauties

Šis konkrētais velosipēds tiešām kļuva par slavenību jau pēc tam, kad tas izkļuva ārā no rūpnīcas. Uzņēmums Tiffany & Co ieguva šo velosipēdu un pilnībā noklāja to ar zeltu, sudrabu, dimantiem un smaragdu. Pēc tam, kas tas tika pabeigts, jaunais velosipēds sabiedrībai tika parādīts 1895.gada beigās, kas tika prezentēts priekš Ziemassvētku iepirkšanās sezonas. Greznais braucamrīks nekad nebija domāts pārdošanai, tas faktiski tika izmantots kā mārketinga instruments, kas varētu atrast potenciālos pircējus Tiffany vietējiem veikaliem, kur viņi varētu atrast sev piemērotāko velispopēdu par pieņemamām cenām. Šī slavenā divriteņa cena pirms pārvērtībām bija 500 ASV dolāru, tad jūs variet tikai minēt, kāda bija tā cena pēc visām ekstrām, kas tam tika pievienotas. Neviens šādu greznību nevarēja atļauties.

Tiffany paveica lielisku un ļoti detalizētu darbu velosipēda pārveidošanā. Niķeļa pārklājuma tērauda rāmis tika izrotāts ar skaistu ziedu un sudraba dizainu, kas klāts ar plānu zelta kārtu. Stūrei tika pievienoti smalki ziloņkaula rokturi, kas tika pārklāti ar zelta reljefu. Velosipēda lampa arī bija no sudraba, pārklāta ar smalku akmens kristāla lēcu. Īpašnieka zelta iniciāļi MNW rotāja ritens priekšējo rāmi un bija rotāti ae 12 dimantiem un 8 maziem smaragdiem. Īsta dārgumu lāde uz riteņiem.

Velosipēds tika ziedots Smithsonian Institution 1950.gadā. Pirms gada, pirms tas tika parādīts publikai, notika pilns tīrīšanas un atjaunošanas process. Katra velosipēda detaļa tika rūpīgi nopulēta un remontēta, un pašreiz to ir iespējams apskatīt pilnā krāšņumā muzejā The Smithsonian National Museum of American History.

Saistītās tēmas:

youtube icon
Abonēt youtube