Neskatoties uz lielo politiku, Latvijai un Krievijai jāturpina sadarboties tranzīta nozarē, ceturtdien Sočos (Krievija) aģentūrai BNS pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Patlaban Sočos notiek 11.starptautiskais dzelzceļa biznesa forums “1520 Strategic Partnership”. Augulis vizītes ietvaros ticies ar vairāku valstu transporta ministriem, tostarp Krievijas transporta ministru Maksimu Sokolovu. “Pirmais temats mūsu sarunā [ar Sokolovu] bija attiecībā uz dzelzceļa nolīgumu (Latvijas un Krievijas nolīgums par tiešo starptautisko dzelzceļa satiksmi). Mēs gaidām, kad Krievijas puse to saskaņos un varēsim parakstīt. Ministrs apliecināja, ka pie tā strādās un šo jautājumu pārrunās arī valdībā jau šonedēļ, lai skaņošana notiktu ātrāk,” sacīja Augulis.

Tāpat amatpersonas spriedušas par sadarbību kravu pārvadājumos par dzelzceļu. “Pārrunājām, protams, sadarbību dzelzceļa pārvadājumus, lai mēs varētu, neskatoties uz lielo politiku, tranzīta nozari turēt, jo tas ir vajadzīgs biznesam. Mēs sapratāmies ļoti labi, un nekādu domstarpību, kas kavētu šo sadarbību, nebija, bet, protams, jārēķinās ar kravu kritumu visā pasaulē. Šodien konferencē dzirdējām par potenciālu no Ķīnas un šī Zīda ceļa (Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīva “One Belt, One Road”) potenciālu, tostarp pārvadājumiem caur Latviju uz Skandināvijas tirgiem. Arī tur mums izpratne bija vienāda – tas ir jādara! Dzelzceļš tomēr ir izdevīgākais transporta veids,” klāstīja ministrs.

Šogad Latvijā kravu pārvadājumu pa dzelzceļu apgrozījuma kritums salīdzinājumā ar pagājušo gadu lielākoties turās aptuveni 20% līmenī. Taujāts, vai šāda pati situācija varētu saglabāties arī gadā kopumā, satiksmes ministrs atbildēja, ka patlaban par to vēl ir pāragri spriest. “Pēdējie mēneši un pēdējās nedēļas rādu šo skatu mazliet labāku. Es domāju, ka spriest varēsim tikai tad, kad būs pabeigts gads. Labā ziņa ir tā, ka mums Latvijā ir kāpis iekšzemes pārvadājumu apmērs, it sevišķi Liepājas osta uz to pelna. Arī iekšienē mums ir mājasdarbi. Mums ir pašiem jāstrādā, lai no autoceļiem pārceltu kravas uz dzelzceļu, piemēram, graudus, piemēram, kokus. Tādējādi mēs panākam divus efektus – nodrošinām iekšzemes pārvadājumus un nebojājam ceļus,” stāstīja Augulis.

Savukārt, runājot par mājasdarbiem, lai celtu Latvijas tranzīta koridora konkurētspēju reģionā, viņš norādīja, ka jāturpina investēt. “Paņemot nost politiku un skatoties tikai uz tranzītu, ir vajadzīga infrastruktūra, kas nodrošina lielāku ātrumu. Mēs šodien arī no diskusijas dalībniekiem dzirdējām, ko dara citas valstis. Somi vai vācieši, kas iegulda savā infrastruktūrā, lai panāktu lielāku ātrumu un kravu apriti. Ir jāinvestē. Ja mēs gribam nākotnē nopelnīt valsts budžetam klāt naudu, nevis pārdalīt esošo naudu, tad ir jāinvestē, lai mēs Latvijas kā tranzīta un loģistikas valsts potenciālu varētu izmantot,” uzsvēra ministrs.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka Sočos ceturtdien sācies 11.starptautiskais dzelzceļa biznesa forums “1520 Strategic Partnership”. Tajā piedalās arī Satiksmes ministrijas un valsts uzņēmuma “Latvijas Dzelzceļš” delegācija.

Informācija : BNS

Saistītās tēmas:

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase
youtube icon
Abonēt youtube