Biji aizbraukusi ciemos pie radiniekiem vai paziņām, kas strādā un dzīvo ārzemēs, un iepirkies. Varbūt devies speciālā šopinga tūrē uz ārzemēm, vai arī iegādājies kaut ko interesantu ārzemju interneta veikalā. Taču – ak,vai! – nopirktā prece neder, nedarbojas vai ir brāķis. Ko darīt šādā situācijā?
Neaizmirsti, ka arī iepērkoties ārzemēs, tev ir jāievēro dažas lietas, lai vēlāk vari pastāvēt uz savām patērētāja tiesībām.

iepirksanas

Ievēro!

  • Lai izvairītos no problēmām iepērkoties ārzemēs, ārzemju interneta veikalos vai katalogos, tev jāzina:
  • VIENMĒR saglabā iepirkuma čeku, jo tas ir dokuments, kas apliecina tavu un pārdevēja līgumsaistības
  • Pārliecinies, ka izvēlētajai precei piemīt visas funkcijas un īpašības, lai kalpotu tev nepieciešamiem mērķiem un iecerēm.
  • Izvēlies labāko cenu piedāvājumu.
  • Ja preces cena ir neraksturīgi zema konkrētai preču grupai, esi uzmanīga un izzini tā iemeslus.
  • Esi vērīga, ja prece ir nocenota kāda jau esoša defekta dēļ, šādai informācijai ir jābūt skaidri norādītai pie preces iegādes.
  • Pērkot apģērbu un apavus Eiropā, atceries, ka to izmēra numurs dažādās ES valstīs var būt atšķirīgs.
  • Ja izrādījies, ka nopirktā prece vai pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem:

Ir svarīgi zināt, ka saskaņā ar ES tiesībām, patērētājam ir tiesības iesniegt sūdzību divu gadu laikā no pirkuma dienas. Tirgotājam vai ražotājam nav tiesību šo termiņu saīsināt.

iepirkties-gudri-sh_1372883690950

Vispirms kontaktējies ar tirgotāju, mēģinot atrisināt problēmu.
Ja tirgotājs nereaģē uz tavu mutisko sūdzību, iesniedz viņam rakstisku iesniegumu.
Lai varētu celt pretenzijas par nopirkto preci vai pakalpojumu, ir jāsaglabā pirkumu apliecinoši dokumenti – pirkuma čeks, līgums u.c.
Ja tirgotājs atsakās atbildēt uz tavu sūdzību vai sniedz neapmierinošu atbildi, vērsies patērētāju aizsardzības institūcijās – Eiropas Patērētāju informēšanas centrā Latvijā.
Kur vērsties?

  • Dažādu problemātisku situāciju gadījumā Eiropas Patērētāju informēšanas centrs aicina sazināties, lai saņemtu bezmaksas informāciju un konsultācijas, pa tālruni 67388625, e-pastu: info@ecclatvia.lv vai mājas lapu www.ecclatvia.lv. Mājas lapā ir pieejama pārrobežu sūdzības forma.

Saistītās tēmas: brāķisceļojumiiepirkšanāsinformācijamode

Komentāri 0

youtube icon
Abonēt youtube