Salacgrīvas iedzīvotāju vēlmes Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta “Rail Baltica II” trases novietojumā ir jāņem vērā un alternatīvo variantu vēl nevar norakstīt, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” teica Ministru prezidents Māris Kučinskis.
“Mēs tomēr nevarētu norakstīt alternatīvo variantu, kas ir iedzīvotāju interesēs, un domāju, ka Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijai (VARAM) būtu vēlreiz jādodas uz Briseli un jāmēģina dabūt atļauju [Salacgrīvas piedāvātajam trases variantam, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas “Natura 2000″],” teica Kučinskis, piebilstot, ka vēl kādu laiku ir iespējams atļauties cīnīties par šo alternatīvo variantu.
“Par savām interesēm ir jāiestājas. Arī atbilde “nē”, būs atbilde,” sacīja premjers.
Tāpat ziņots, ka iebildumi pret plānoto trases novietojumu ir Salacgrīvas novada domei. Salacgrīvā iecerēts īstenot “Rail Baltica II” trases alternatīvu B2-2, savukārt pašvaldība pret to iebilst tāpēc, ka tādējādi trase šķērsos daudz lauksaimniecības zemes. Tā vietā Salacgrīvas novada dome aicina īstenot trases C5 variantu, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas “Natura 2000”. Tikšanās laikā 13.jūlijā starp Satiksmes ministriju (SM), VARAM, kā arī Salacgrīvas novada domes vadību netika atrisinātas domstarpības par “Rail Baltica II” trasi novadā.
SM gala lēmuma pieņemšanai Ministru kabinetā piedāvās “Rail Baltica II” trases alternatīvu B2-2, noraidot Salacgrīvas domes piedāvāto trases variantu. Ministrijai nav iespējas virzīt abus variantus – B2-2 ir vienīgā realizējamā trase, turklāt C5 variants pārkāpj vismaz trīs normatīvos aktus.
Vides pārraudzības valsts birojā atzinumā B2-2 trase atzīta par vienīgo iespējamo.
“Rail Baltica II” būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot “Rail Baltica II” pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai “Rīga”, Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota par elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā “Rīga” ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir 263 kilometri. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.
Info: BNS