Šis rudenis pieder mellenēm – gan lielogu, gan parastajām. Ne attapties, kad klāt būs arī ziema, tādēļ ikvienam no mums jāsāk uzkrāt organismā rezerves garajiem un aukstajiem ziemas vakariem. Izbaudīsim melleņu laiku no sirds – ēdīsim, vārīsim, saldēsim tās un gatavosimies ziemai!
Lielogu mellenes – tik pat veselīgas kā mežā lasītās
Aizvien lielāku popularitāti iegūst arī kultivētās jeb lielogu mellenes. Melleņu kultivēšanā sākās apmēram pirms 100 gadiem Ziemeļamerikā, radot melleņu cerus ar daudz lielākām ogām. Lielogu mellenēm ir mazāk sēklu, mīkstums ir stingrāks, gaišs, kā arī šīs ogas var uzglabāt daudz ilgāk. Taču vissvarīgākais – kultivētās mellenes ir tikpat veselīgas, kā mežā lasītās. Bez bažām var apgalvot, ka mellenes ir vienas no izcilākajām ogām pasaulē, jo, balstoties uz zinātnieku pētījumiem par melleņu pozitīvo ietekmi uz cilvēka organismu, var apgalvot, ka tās ir ne tikai ļoti garšīgas, bet arī palīdz cilvēka organismam!

Exif_JPEG_422

Exif_JPEG_422

Mellenes un viņu brīnumspējas
Dažādi pētījumi liecina, ka melleņu brīnumspēju saraksts ir ļoti garš. Tās palīdz uzlabot redzi, normalizēt svaru, uzlabot imunitāti, samazināt depresijas simptomus, uzlabot redzi, kā arī stabilizēt un palielināt smadzeņu funkciju darbību. Piemēram, nesen Cincinnati universitātes pētnieku komanda publicēja pētījumu rezultātus ar secinājumiem, ka melleņu sula uzlabo cilvēka atmiņu.

Viens no bagātākajiem antioksidantiem, bez kura neiztikt
Ļoti būtisks ir fakts, ka mellenes ir viens no bagātākajiem dabiskajiem antioksidantu avotiem, bez kura cilvēka organismam neiztikt. Tās satur daudz vitamīnu, un ir arī būtisks šķiedrvielu avots. Mellenēs esošās bioloģiski aktīvās vielas flavonoīdi palīdz cīņā ar dažādām hroniskām deģeneratīvām slimībām, kā, piemērām, vēzis, diabēts, augsts asinsspiediens, kardiovaskulārās slimības, muskuļu deģenerācija, Pārkinsona slimība un Alcheimera slimība. Turklāt izrādās, ka mellenes var palīdzēt atbrīvoties arī no liekajām tauku rezervēm vēdera rajonā. Regulāri lietojot uzturā mellenes, ogās esošie polifenoli pakāpeniski samazina tauku šūnu veidošanos un nodrošina aizsardzību pret oksidatīviem bojājumiem.

edabezvreda_171352834425

Ogas jālieto uzturā visu gadu
Melleņu pozitīvo ietekmi uz organismu var sajust ikviens neatkarīgi no vecuma. Vienīgais, kas jāatceras – brīnumogas jālieto uzturā visu gadu! Kā to paveikt? Gaužām vienkārši – ogas iespējams sasaldēt. Turklāt mellenes iespējams arī kaltēt, ievārīt, spiest no tām sulu un karstākajā melleņu sezonā, protams, ēst svaigas!

33

Mellenes tavā uzturā
Mellenes ļoti labi garšo svaigā veidā, tomēr aplietas ar pienu vai jogurtu, vai viegli apbārstītas ar cukuru tās jau iegūst našķa statusu. Mellenes kulinārijā izmanto ļoti plaši, piemēram, mellenes var ēst kopā ar biezpienu, saldējumu vai saldo krējumu. Sablendētas kopā ar pienu vai saldējumu, tās pavēršas par garšīgu kokteili. Tāpat pavisam vienkārši ir pievienot svaigas ogas jogurtam, augļu salātiem vai ikrīta muslim. Mellenes var izmantot arī pudiņu gatavošanā, pievienot pankūku mīklai vai pildīt pankūkās, no mellenēm var cept mafinus, ar tām var rotāt un gatavot pildījumus tortēm, plātsmaizēm un ruletēm. Īpaši garšīgs ir melleņu ievārījums vai želeja, lielākiem gardēžiem mellenes tiek pasniegtas kopā ar medījumu.

sadovaia-chernika-sorta-i-kriterii-ih-vybora

Laiks doties pēc mellenēm un pagatavot kādu našķi, piemēram, brokastu maizītes ar svaigo sieru un mellenēm!

Saistītās tēmas: fotolielogu mellenesmellenesogasuzturs

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase
youtube icon
Abonēt youtube