Lielākā daļa mašīnu, kas vērtas ap 100 000 ASV dolāru, ir kā īpašnieku pirmie bērni. Tā nekad netiek izlaista no garāžas, izņemot siltas svētdienas dienas. Tā tiek turēta ar ļoti mazu nobraukumu, un to drīkst vadīt tikai mašīnas īpašnieks, pat laulātajam draugam nav atļauts to iedarbināt.

Tikai ne šī vīra “Tesla”. Viņš to izmantoja visam. Pat izīrēja svešiniekiem.

Vai vēlies zināt, kā “Tesla” turēja tam visam līdzi? Un kā šis auto izskatās tagad? Kādas ir precīzas darba un remonta izmaksas, un cik kopumā nopelnīts ar šo auto 2 gadu laikā?

Tas viss sākās 2014. gada 27. augustā, kad kāds vīrietis iegādājās zilu “Tesla S P85”. Tā bija lietota ar nobraukumu 35 000 jūdzes (56 000 kilometri) par 79 000 ASV dolāru, kas sākotnēji kā jauns modelis tika pārdots par 100 000 ASV dolāriem.

Lūk, auto, kas tika nopirkts ar oriģinālajām riepām:

Nepilnu divu gadu laikā tika sasniegts 100 000 jūdžu nobraukums (160 000 kilometri), un kopumā pārvadāti 500 “Uber” pasažieri, jo īpašniekam bija jāatrod veids, kā piepelnīties, lai varētu samaksāt par auto.

Amerikas “Superbowl” nedēļā šī pati “Tesla” nokļuva pasaules presē. Kāpēc? Jo šis vīrs savu mašīnu izīrēja kā “Pasaules ātrāko viesnīcu” interneta vietnē “AirBnb”. Šis stāsts nokļuva gan CNN, CBS, ABC World News un vairākos blogos.

Viss šis mediju neprāts iedvesmoja mani nākamajam “Tesla” piedzīvojumam, kurš tika nosaukts par “Miljons dolāru Tesla ceļojumu”. Tas ilga aptuveni 4,5 mēnešus 48 ASV štatos un Kanādā, kur tika satikti interesanti un iedvesmojoši cilvēki. Tas kļuva par pirmo neoficiāli garāko ceļojumu ar elektrisko transporta līdzekli.

Pēc šī apjomīgā ceļojuma īpašnieks savu “Tesla” sāka izīrēt vietnē “Turo.com” 2015. gada oktobrī. Taču, tā kā viņa darbs bija nodarboties ar atvaļinājumu auto izīrēšanu, tad nebija ļoti daudz iespēju savu auto izīrēt.

Vēl pie tam “Uber” cenas ir tik zemas, ka neatmaksājas, ja tiek pārvadāti cilvēki ar dārgu auto, it īpaši, ja ienākumi ir autovadītāja vienīgais mērķis.

Kopējās izmaksas:

“Tesla” izmaksas: 79 000 ASV dolāru un 56 000 kilometru nobraukums.

Regulāras uzturēšanas izmaksas 24 mēnešos:

Ikgadēja apskate: 600 ASV dolāru;

2 riepu komplekti: 1700 ASV dolāru;

Eļļas maiņa: 0 (Tesla ir elektromobilis).

Kopējās izmaksas: 2300 ASV dolāru

Remonta izmaksas no savas kabatas:

12 V baterija: 400 ASV dolāru;

Rokturu labošana: 1000 ASV dolāru;

Riepu stiprinājumi: 80 ASV dolāru.

Kopējās izmaksas: 1480 ASV dolāru.

Izmaksas + remonts = 3780 ASV dolāru. (Ņemot vērā, ka 104 000 kilometru nobraukumu sasniedz 5 gados, bet šajā gadījumā – tikai divos).

Ienākumi:

Uber” – 500 braucieni ar kopsummu 6142 ASV dolāri 9 mēnešos = vidēji 682 ASV dolāri mēnesī;

Citi braucieni – 360 ASV dolāru;

“Turo” – 20 auto izīres kopsummā par 6652 ASV dolāriem = vidēji 604 ASV dolāri mēnesī;

“AirBnb” – 2 īres par kopsummu 470 ASV dolāru;

Kopējie “Tesla” ienākumi = 13 624 ASV dolāri / 24 mēneši = vidējo 567 ASV dolāri mēnesī.

Tesla” ceļojuma ietaupījumi: 27 615 jūdžu (4444 kilometri) ceļojums pa 48 štatiem un Kanādu kopumā izmaksāja 8,37 ASV dolārus. Divreiz bija nepieciešams samaksāt par elektrību, pārējais bija par brīvu, pateicoties “Tesla SuperCharge network”. Degvielas ietaupījumi mērojami aptuveni līdz pat 3000 ASV dolāru.

Ceļotājs arī izmantoja savu auto kā viesnīcu 20 naktis no 132, kas ļāva ietaupīt līdz 1500 ASV dolāru.

Kopējie ceļojuma ietaupījumi sastāda ap 4500 ASV dolāru.

Vai bija nepieciešams iegādāties pagarināto garantiju?

Kad tuvojās 50 000 jūdžu nobraukums (80 400 kilometri), bija jāizlemj, vai pirkt “Tesla” pagarināto garantiju par 4000 ASV dolāru. Tas pagarinātu parasto garantiju līdz 100 000 jūdzēm (160 000 kilometriem). Kāda bija īpašnieka izvēle? Viņš bija pārliecināts par savu auto, tāpēc neiegādājās garantiju.

Kad tika sasniegtas 100 000 jūdzes, īpašnieks saprata, ka ir izdarījis pareizo izvēli. Kā jau tika minēts, no savas kabatas automašīnā tika ieguldīti 1500 ASV dolāru, salīdzinot ar 4000 dolāru garantiju, kas lika ietaupīt vēl 2500 ASV dolārus.

Kāda ir stāsta morāle?

Tesla” nav tipiska 100 000 dolārus vērta automašīna. Tā ir domāta, lai brauktu ar to. Tā ir augstas veiktspējas un praktiska, ļoti droša automašīna.

Gribi redzēt, kāda izskatās “Tesla” pēc 160 000 nobrauktiem kilometriem?

Saistītās tēmas: ceļojumsNobraukumsPieredzeTESLA

Komentāri 0

youtube icon
Abonēt youtube