Tu ieskrien lielveikalā pēc paša nepieciešamākā, rēķinoties ar to, ka tas aizņems ne vairāk par 10-15 minūtēm. Bet, kad nonāc pie kases, saproti, ka tavs plāns ir sabrucis. Lai kaut kas tāds atkārtotos retāk, ir pareizi jāizvēlas rindas.
Stājies aiz cilvēka ar pilnu grozu
Tas izklausās paradoksāli, tomēr īstenībā tas saīsina gaidīšanas laiku.
Pētnieki secināja, ka viena cilvēka apkalpošana aizņem apmēram vienādu laiku: vidēji 41 sekundi. Tādējādi sanāk, ka rinda ar vairāk cilvēkiem, kuriem ir mazāk preces liks tev gaidīt daudz ilgāk.
Piemēram, lai apkalpotu vienu cilvēku ar 100 pirkumiem, būs nepieciešamas apmēram 6 minūtes ( 3 sekundes katrai precei). Ja tu nostāsies rindā pirms četriem cilvēkiem un katram grozā ir 20 preces, apkalpošanas laiks aizņems apmēram septiņas minūtes.
Griezies pa reisi
Lielākā cilvēku daļa – labroči, tāpēc parasti izvēlas labās puses virzienu, tas nozīmē, ka rinda kreisajā pusē var būt daudz īsāka.
Pievērs uzmanību kasierim
Ja pamanīji, ka kasieris ir īpaši runīgs un mēģina komentēt katru izdevīgu mirkli – labāk ej garām.
Vēro citus pircējus
Svarīgi ir ne tikai pircēju skaits, bet arī viņu vecums un paši pirkumi.
Piemēram, apkalpot vecākus cilvēkus aizņem vairāk laika. Viņi ne vienmēr zina, kā darboties ar kredītkartēm, kā arī diezgan lēni skaita naudu un kopumā palēnina kustību.
Pievērs uzmanību preču dažādībai citu iepirkumu grozos. Izsist sešas vienādas preces ir daudz ātrāk nekā sešas pilnīgi atšķirīgas.
Paātrini iepirkuma procesu
Liec preci ar svītrkodu augšā, tā lai kasierim tas nav jāmeklē.
Kad pērc apģērbu, pakaramos vienmēr atstāj tur, kur tos atradi.
Atceries, ka gaidīšana ir tikai “tavā galvā”
Kaut kādā mērā gaidīšana ir tikai psiholoģisks stāvoklis mūsu domās. Lielākā cilvēku daļa parasti pārspīlē savu gaidīšanas laiku par 36%.
Turklāt pircēji pievērš lielāku uzmanību rindas garumam, nevis tam, cik ātri tā virzās uz priekšu. Izvēloties starp lēnu, īsu rindu un garu, ātru, mēs biežāk iestājamies pirmajā pat, ja gaidīšanas ilgums abās rindās būs vienāds.
Kā arī neaizmirsti, ka gaidīšanas laiks paiet ātrāk, ja tu pievērsīsi savu uzmanību blakus lietām, piemēram, parunāsi ar citiem pircējiem.