pixabay

 

Vietējo piena produkcijas ražotāju pārdošanas apjomi veikalu tīklā “top!” deviņos mēnešos šogad, salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, pieauguši par 11% un aizņem teju 80% no kopējās piena kategorijas pārdošanas, norāda “top!” tīklu pārstāvošā uzņēmuma SIA “Iepirkumu grupa” pārstāve Ilze Priedīte.

Tādējādi iepriekš Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) paustais viedoklis, ka “top!” veikalu tīklā krasi samazinās vietējā piena produktu apjomi ir maldinošs, uzsver Priedīte.

Latvijas piena produkcijas ražotājiem, izņemot vienu, veikalu tīklā “top!” ir apgrozījuma pieaugums, piemēram, “Talsu piensaimnieka” pieaugums ir 11,4%, “Smiltenes piena” – 28,9%, “Tukuma piena” – 30,2% un “Jaunpils pienotavas” pārdošanas apjomus veikalu tīklā “top!” ir dubultojis, sasniedzot pieaugumu par 100,9%. Arī citi vietējie piena produktu ražotāji, kā “Lazdonas piens”, “PKS Straupe”, var apstiprināt pieaugumu veikalu tīklā “top!”.

Būtiski saprast, atzīmē Priedīte, ka piena produktu kategorijā ir ne tikai piens klasiskā izpratnē, bet arī jogurti, dažāda veida sieri, saldējums un citi produkti, kuriem Latvijas ražotāji ne vienmēr spēj piedāvāt alternatīvas.

“Iepirkumu grupā” atzīst, ka piena ražotājam “Food Union“, kam pieder “Rīgas piena kombināts” un “Rīgas piensaimnieks”, ir vērojams kritums 10% apmērā veikalu tīklā “top!”. Taču tas ir skaidrojams ar to, ka šī ražotāja cenas šobrīd ir nekonkurētspējīgas attiecībā pret citiem piena produktu ražotājiem.

Tā kā vairāki ražotāji šobrīd ir informējuši veikalu tīklu “top!” par plānoto iepirkuma cenu paaugstināšanu savai produkcijai, tad pircējiem tuvākajā nākotnē būtu jārēķinās ar cenu paaugstinājumu piena produktiem, norāda Priedīte.

“Par to šobrīd notiekot pārrunas ar ražotājiem. Par cenu paaugstinājumu komentārus gan būtu jāprasa pašiem ražotājiem, bet pēc mums pieejamās informācijas, eksportējot un izpārdot pienu citu valstu ražotājiem par augstākām cenām, nekā to iepērk Latvijas piena ražotāji, ir radies piena deficīts, kas klasiskā biznesa izpratnē nozīmē piena cenu paaugstinājumu vietējam ražotājam, kas brīžiem sasniedz turpat 50% robežu,” skaidro Priedīte.

Jau vēstīts, ka LPCS esot konstatējusi, ka pēdējo pāris mēnešu laikā mazumtirdzniecības tīkla “top!” veikalos notikusi strauja produktu klāsta maiņa, vietējo piena produktu vietā parādoties importa produktiem, kuru izcelsme turklāt ne vienmēr esot viegli noskaidrojama.

Kā iepriekš sacīja LPCS pārstāvji, organizācija ilgstoši veic piena produkcijas monitoringu Latvijas veikalos, pēdējā laikā konstatējot strauju iepirkumu politikas maiņu “top!” tīklā. Vietējo piena produktu plauktos ir aizvien mazāk, jauni pasūtījumi praktiski vairs netiek veikti, līdz ar to pārstrādes uzņēmumi jūt līdzšinējā produkcijas apjoma pieauguma krasu samazināšanos, kas neizbēgami atsauksies uz finanšu rādītājiem.

 

 

Info: BNS

Saistītās tēmas: PieaugPārdošanaPienaProdukcijaTop

youtube icon
Abonēt youtube