Santas Skuteles dokumentālo filmu “Kvanta kods” demonstrēs vairāk nekā 100 skolās visā Latvijā, informēja Jura Podnieka studijas pārstāve Marta Kontiņa.

Filmu demonstrēs skolēnu Karjeras nedēļā, kā arī fizikas stundās. Projekta, kuru organizē Jura Podnieka studija, “Kinopunkts” un “Iespējamā misija”, mērķis ir ieinteresēt skolēnus izvēlēties studēt eksaktās zinātnes.

Dokumentālās filmas “Kvanta kods” galvenais varonis ir kvantu fiziķis Vjačeslavs Kaščejevs, kurš izjūt pasauli ar katru savu atomu un lauž stereotipus par fiziku kā sausu un bezpersonisku zinātnes nozari.

Papildus filmai projekta autori sadarbībā ar “Iespējamās misijas” skolotāju Valdi Zuteru ir sagatavojuši interaktīvu spēli “Fizika ir mums visapkārt”, kas palīdzēs izprast filmā izskanējušos fizikas jēdzienus, kā arī atraktīvā veidā demonstrēs fizikas klātesamību mūsu ikdienā. Tāpat sagatavots metodisks materiāls, ar kura palīdzību skolotāji varēs veidot diskusiju ar skolēniem par veiksmīgas zinātnieka karjeras nosacījumiem.

Patlaban projektam pieteikušās 107 skolas no visas Latvijas, turklāt pieteikšanās vēl turpinās, jo projektu plānots realizēt visa mācību gada laikā.

Šonedēļ filmas autori viesosies vairākās skolās Rīgā, Smiltenē, Cēsīs un Kuldīgā, lai pastāstītu par filmas tapšanu.

Dokumentālā filma veidota Jura Podnieka studijā. Tās režisore ir Santa Skutele, operators Jurijs Skorobogatovs, montāžas režisore Sandra Alksne, skaņu režisors Jevgenijs Svjatovs, mūzikas autors Kirils Rezņiks-Martovs, datorgrafiku veidojis Ritvars Lasmanis, krāsu korekcija – Emīls Linga, pēcapstrāde – Andris Zemītis, izpildproducentes Marta Kontiņa un Elizabete Palasiosa, producente Antra Cilinska.

Filma tapusi, pateicoties Nacionālā kino centra un Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstam.

Informācija: BNS