Dienvidkorejas elektronikas uzņēmuma “Samsung Electronics” ražoto “Galaxy Note 7” mobilo telefonu, kurus drošības apsvērumu dēļ kompānija nesen pārtrauca ražot, lietotāju skaits Baltijā ir samērā mazs, sacīja “Samsung Electronics Baltics” pārstāvis Krišjānis Ozols.
“Baltijas valstīs “Galaxy Note 7” lietotāju skaits no kopējā septītās modeļu sērijas, kurā ietilpst ne tikai “Note“, bet arī “S” sērijas telefoni, lietotāju skaita veido mazāk nekā 1%. Latvijā šo lietotāju skaits ir mazāks par 1%, tie varētu būt kādi 0,6%. (..) Iemesls ir diezgan vienkāršs – mēs apturējām “Galaxy Note 7” tirdzniecību, pirms tā vēl bija sākusies Baltijā. Līdz ar to vienīgie šī modeļa telefoni tika piegādāti tiem lietotājiem, kas tos bija pasūtījuši iepriekš,” skaidroja Ozols, neatklājot, cik daudz “Galaxy Note 7” tālruņu ir Latvijā, taču uzsverot, ka to skaits ir maznozīmīgs.
Viņš pastāstīja, ka “Galaxy Note 7” iepriekšēja pasūtīšana noslēdzās 31. augustā un tad kompānija sāka tos piegādāt patērētājiem Baltijā. Telefoni netika piegādāti viesiem klientiem, kas tos bija pasūtījuši iepriekš, saņemot ziņas par telefonu iespējamām problēmām, to tirdzniecība tika apturēta. “Šī iemesla dēļ Baltijas valstīs “Galaxy Note 7” lietotāju skaits ir samērā mazs. Mēs strādājam, lai atgūtu šīs ierīces, un aicinām lietotājus pēc iespējas ātrāk atdot tos atpakaļ, dodoties pie sava operatora vai mazumtirgotāja, kur ierīce tika iegādāta, un pretī saņemot vai nu kompensāciju pilnā apmērā vai iespēju apmainīt šo modeli pret citu “Samsung” tālruni, piemēram, “Galaxy S7” vai “S7 edge“, saņemot atpakaļ cenas starpību,” teica Ozols.
Viņš sacīja, ka vairums klientu līdz šim izvēlējušies “Galaxy Note 7” tālruņus samainīt pret telefonu, nevis naudu. “Gandrīz nebija tādu cilvēku, kuri vēlējās saņemt atpakaļ naudu, bet gribēja sagaidīt, kad būs pieejams šis produkts, daudzi gaidīja šo iespēju,” sacīja Ozols, piebilstot, ka šobrīd liela daļa “Galaxy Note 7” telefonu ir nonākusi atpakaļ “Samsung” sertificētajos servisa centros.
Ozols sacīja, ka klienti “Galaxy Note 7” var atdot kompānijai atpakaļ neierobežoti ilgi, taču vēlams būtu to izdarīt pēc iespējas ātrāk. “Mūsu prioritāte ir patērētāju drošība. Kaut gan Baltijā un Eiropā nav bijis fiksēts neviens gadījums, kad ar “Galaxy Note 7” kaut kas būtu noticis, mēs noteikti vēlamies atgūt no patērētājiem šos telefonus maksimāli ātrā un organizētā veidā caur mūsu sadarbības partneriem,” sacīja Ozols.
Mobilā operatora “Latvijas Mobilais telefons” (LMT) pārstāve Elīna Lidere aģentūrai BNS sacīja, ka “LMT” veikalos netika sākta “Galaxy Note 7” tirdzniecība.
Arī elektronisko ierīču, telekomunikāciju iekārtu un to daļu vairumtirgotāja “Mobilux Latvia” pārstāvis Toms Garančs sacīja, ka “Mobilux Latvia” nesāka “Galaxy Note 7” tālruņu tirdzniecību. “Mums viņu nav un nebija, un es varu pateikt, ka arī tuvākajā laikā to nebūs, jo tie pilnībā visi ir atsaukti no ražošanas un pārdošanas. Šie modeļi arī netika piegādāti mums Latvijā,” sacīja Garančs.
Viņš arī piebilda, ka tuvākajā laikā Latvijas patērētājiem “Galaxy Note 7” nebūs pieejami saistībā ar tehniskajām problēmām. “”Samsung Electronics” ir izlaidis paziņojumu, ka “Galaxy Note 7” pārdošana ir apstājusies. Nav zināms, vai un kad tā varētu atsākties. Viņi cenšas novērst defektu ar baterijām, jāgaida ziņojums, kad viņi izlaidīs kādu drošu partiju,” teica Garančs.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane sacīja, ka PTAC no patērētājiem nav saņēmis sūdzības par “Galaxy Note 7” viedtālruņiem vai to atsaukšanas procesu.
Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums “Samsung Electronics” 11. oktobrī paziņoja par viedtālruņu “Galaxy Note 7” ražošanas pilnīgu pārtraukšanu, ņemot vērā problēmas ar to akumulatoru uzsprāgšanu.
“Samsung” pavēstīja, ka aptur viedtālruņu “Galaxy Note 7” tirdzniecību un apmaiņu, norādot uz drošības apsvērumiem, kā arī aicināja visus klientus nekavējoties pārtraukt šo ierīču lietošanu.
Kompānijas meitasuzņēmums “Samsung Electronics Baltics” iepriekš vērsa uzmanību uz faktu, ka Baltijas valstīs līdz šim nav saņemta informācija par starpgadījumiem ar “Galaxy Note 7” ierīcēm.
Ziņots arī, ka, reaģējot uz ziņām par “Galaxy Note 7” aizdegšanos, “Samsung Electronics” 2. septembrī pavēstīja, ka aptur šī modeļa tirdzniecību un atsauc 2,5 miljonus šo telefonu visā pasaulē. Atsaukšanas process noritēja visumā gludi, līdz pagājušajā nedēļā parādījās ziņas par līdzīgām problēmām ar telefoniem, pret kuriem tika apmainīti “Galaxy Note 7“.
Informācija: BNS