Telekomunikāciju operators “Latvijas Mobilais telefons” (LMT) sadarbībā ar mašīnredzes tehnoloģiju uzņēmumu “4SmartStreets” izstrādājis mākslīgā intelekta stāvvietu meklēšanas risinājuma prototipu, kas ļauj autovadītājam tiešsaistē atrast brīvu stāvvietu pilsētvidē un nodrošina navigāciju uz to.
Kā norādīja LMT pārstāvji, piedāvātais risinājums ir mērogojams – ieviešams gan atsevišķā stāvvietā, piemēram, pie teātra, koncertzāles vai iepirkšanās centra, gan pilsētas centrā vai pat visā pilsētā, atkarībā no sadarbības partneru interesēm un vajadzībām.
Tas tiek nodrošināts ar mašīnredzes palīdzību, kas no videokameras ieraksta, kas filmē stāvlaukumu, spēj noteikt, vai konkrētā stāvvieta ir brīva vai aizņemta.
Tāpat LMT jau uzsācis sarunas par risinājuma integrāciju “Waze” platformā, un ir iecerēts, ka sākot ceļu uz savu galamērķi, “Waze” automātiski vedīs braucēju uz kādu no brīvajām stāvvietām, bet citi “Waze” braucēji tiks novirzīti citur.
Pašlaik risinājuma nodrošināšanai domātās kameras jau izvietotas vairākās Rīgas vietās, piemēram, stāvvietā pie Kaņepes kultūras centra Skolas ielā.
LMT dibināts 1992.gadā kā pirmais mobilo sakaru operators valstī. 49% uzņēmuma daļu pieder “TeliaSonera”, 23% – “Lattelecom”, 23% – valstij piederošajam “Latvijas Valsts radio un televīzijas centram” un 5% – Latvijas valstij. LMT grupas apgrozījums pagājušajā gadā bija 190 miljoni eiro, kas ir par 6% vairāk nekā 2015.gadā, savukārt grupas tīrā peļņa bija 22,3 miljoni eiro.