Gandrīz 68% Latvijas iedzīvotāju Starptautiskās sieviešu dienas svinībām, ko atzīmē 8.martā, plāno tērēt līdz 20 eiro, liecina SIA “Maxima Latvija” veiktā aptauja.

Gandrīz ceturtdaļa jeb 24% respondentu svētkiem atvēlēs 21 līdz 40 eiro, 5% aptaujāto tērēs 41 līdz 60 eiro, bet 3% svētkiem iecerējuši tērēt vairāk nekā 61 eiro.

Populārāko dāvanu vidū ir ziedi, romantiskas vakariņas un SPA apmeklējums, bet ceturtajā vietā kā viena no visiekārotākajām dāvanām svētkos sievietēm ir vēlme, lai vīrieši paveic visus mājas darbus.

Savukārt populārāko gardumu vidū, pēc aptaujas dalībnieku domām, ir torte vai kūka, suši un augļi. Tāpat arī aptaujas dalībnieki norādījuši dažādas konfekšu kastītes, šokolādes un zefīrus. Savukārt par svētku dzērienu gandrīz 50% nosauca dzirkstošo vīnu.

Vairāk nekā puse jeb 53% iedzīvotāju uzskata, ka šajos svētkos sievietes vēlētos dāvanā saņemt tulpes, 13% – rozes, 8% respondentu minēja narcises un tikpat daudz aptaujāto nosauca frēzijas. Vēl 6% aptaujāto uzskata, ka šajā dienā sievietes jāsveic ar hiacintēm, 4% – orhidejām, bet pārējie minēja citus ziedus, kā lilijas, gerberas, neļķes, krizantēmas, kā arī dažādus ziedu pušķus.

Kā norāda “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa, griezto ziedu pārdošanas apjomu pieaugums vislielākais varētu būt šodien un rītdien, savukārt ziedi podiņos iedzīvotāju iepirkumu groziņos arvien vairāk tiek likti jau no marta sākuma. To pārdošanas apjomi šogad martā, salīdzinājumā ar šā gada februāri, pieauguši par 32%

“Ja 8.marts ir darba diena, kā tas ir arī šogad, tad parasti visvairāk iedzīvotāji ziedus pērk vienu dienu iepriekš, proti, 7.martā. Tas varētu būt skaidrojams ar to, ka nākamajā dienā sievietes tiek sveiktas no paša rīta. Prognozējam, ka arī šogad ziedu pircējus visvairāk varēsim pamanīt šodien,” atzīmē Kaktiņa.

Piektdaļa jeb 20% aptaujāto minēja, ka sieviešu dienu atzīmē darba vietās, 42% respondentu minēja, ka vīrieši savas mīļotās sievietes sveic mājās, bet 25% plāno svētku maltīti mājās. Vēl 4% iedzīvotāju iecerējuši doties svētku maltītē ārpus mājas, 2% – uz koncertu vai kino, bet vēl 7% minēja citu variantu, kā piemēram, dzimšanas dienas ballīti, svētki ģimenes lokā vai došanos ceļojumā.

Savukārt internetveikalā “e-maxima.lv” klienti grieztos ziedos pasūta tieši svētku dienā, 8.martā, informē “e-maxima.lv” vadītāja Sanita Bērziņa.

“Pērn 8.martā griezto ziedu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar 2015.gada svētkiem, pieauga par vairāk nekā 230%. Populārākie grieztie ziedi bija narcises. Līdzīgu tendenci prognozējam arī šogad, jau šobrīd redzam, ka klienti ir veikuši pasūtījumus uz rītdienu, un teju lielākajā daļā pasūtījumi ir izvēlēti arī dažādi grieztie ziedi,” stāsta Bērziņa.

Komentējot saldumu pārdošanas tendences, Kaktiņa atklāj, ka kopš marta sākuma, salīdzinot ar februāri, par 30% “Maxima Latvija” veikalos pieauguši pārdošanas apjomi zefīriem un konfektēm kastītēs. Iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka tieši lielākie saldumu pārdošanas apjomi ir 7.un 8.martā.

Arī internetveikala “e-maxima.lv” klienti no saldumiem šogad un pērn lielākoties priekšroku dod zefīriem. Pērn pavasarīgo svētku laikā saldumu pārdošanas apjomi internetveikalā pieauga par 55%, salīdzinot ar 2015.gadu.

Savukārt dzirkstošo vīnu pārdošanas apjomi “Maxima Latvija” veikalos šogad martā, salīdzinot ar šā gada februāra sākumu, pieauguši par 41%.

Aptauja par svētku svinēšanas paradumiem bija izvietota “Maxima Latvija” mājaslapā laika posmā no 24.februāra līdz 6.martam, un tajā kopumā piedalījās 1497 respondenti.

Kā ziņots, “Maxima Latvija” apgrozījums pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2015.gadu, pieaudzis par 1,9%, sasniedzot 689,3 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

“Maxima Latvija” apgrozījums 2015.gadā bija 688,8 miljoni eiro, kas ir par 2,1% vairāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums sasniedza 674,354 miljonus eiro. Savukārt uzņēmuma peļņa 2015.gadā bija 19,173 miljoni eiro, kas ir par 37,9% vairāk nekā 2014.gadā, kad peļņa bija 13,902 miljoni eiro.

SIA “Maxima Latvija” dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai “Lincoln Land Erste B.V”, liecina “Firmas.lv” informācija. Patlaban “Maxima” veikalu tīklu veido triju formātu 151 veikals – 125 “Maxima X”, 23 “Maxima XX” un trīs “Maxima XXX” veikali -, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.

Saistītās tēmas: sievietesSVētkiTēriņi

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase
youtube icon
Abonēt youtube