Tikai 10 uzņēmumi kontrolē gandrīz ikvienu lielāko pārtikas un dzērienu zīmolu pasaulē.

Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Danone, General Mills, Kellogg s, Mars, Associated British Foods, un Mondelez – katrs no šiem uzņēmumiem nodarbina tūkstošiem darbinieku un pelna miljardus dolāru ik gadu.

Cenšoties uzņēmumus virzīt uz pozitīvām pārmaiņām un veicinot patērētāju izpratni par to, kurš kontrolē zīmolus, kurus viņi pērk, bezpeļņas organizācija Oxfam izveidoja inforgrafiku, kas parāda, cik tomēr savstarpēji saistīti ir patērētāju iemīļotie zīmoli.

Lūk, sīkāks kompāniju iedalījums ar zīmoliem un produktiem, kurus mēs labprāt lietojam ikdienā:

Kellogg’s

2016. gada ieņēmumi – 13 miljardi ASV dolāru.

Aizmirstiet par Frostie pārslām – Kellogg`s pieder arī zīmoli, kas nav saistīti ar brokastu pārslām, tostarp Eggo, Pringles un Cheez-It.

Associated British Foods

2016. gada ieņēmumi: 16,8 miljardi ASV dolāru.

Šim britu uzņēmumam pieder tādi zīmoli kā Dorset Cereals un Twinings tējas zīmols, kā arī pat mazumtirgotājs Primark.

General Mills

2016. gada ieņēmumi – 16,6 miljardi ASV dolāru.

General Mill ir viens no atpazīstamākajiem graudaugu produktu zīmoliem, piemēram, Cheerios un Chex. Tomēr tam pieder arī tādi zīmoli kā Yoplait, Hamburger Helper, Haagen-Dazs, un Betty Crocker.

Danone

2016. gada ieņēmumi – 23,7 miljardi ASV dolāru.

Kompānija, kas pazīstama ar tādiem jogurtiem kā Activia, Yocrunch un Oikos, pārdot arī medicīniskā uztura produktus un pat ūdens pudeles.

Mondelez

2016. gada ieņēmumi – 25,9 miljardi ASV dolāru.

Šim uzkodu zīmolam pieder arī tādi produkti kā Oreo, Trident košļājamā gumija un Sour Patch Kids.

Mars

2016. gada ieņēmumi – 35 miljardi ASV dolāru.

Mars ir viens no zināmākajiem šokolādes zīmoliem pasaulē, kam pieder ne tikai slavenie M&M`s, bet arī Uncle Ben rīsi Starburst un pat Orbit košļājamā gumija.

Coca-Cola

2016. gada ieņēmumi – 41,9 miljardi ASV dolāru.

Coca-Cola virzās ārpus gāzēto dzērienu robežas, pārņemot arī Dasani, Fuze un Honest Tea zīmolus.

Unilever

2016. gada ieņēmumi – 48,3 miljardi ASV dolāru.

Unilever daudzveidīgo zīmolu sarakstā tiek iekļauts arī Axe ķermeņa sprejs, Lipton tēja, Magnum saldējums un Hellmann majonēze.

PepsiCo

2016. gada ieņēmumi – 62,8 miljardi ASV dolāru.

Papildus Pepsi un citiem gāzetajiem dzerieniem, PepsiCo pieder arī tādi zīmoli kā Quaker auzu pārslas, Cheetos un Tropicana.

Nestlé

2016. gada ieņēmumi – 90,2 miljardi ASV dolāru.

Zīmoli, kurus tu varbūt nevarēji iedomāties kā Nestlé, ir Gerber bērnu pārtika, Perrier, DiGiorno un Hot Pockets. Protams, neiztikt arī bez saldumu zīmoliem, piemēram, Butterfinger un KitKat.


Avots: Independent

Saistītās tēmas: PatērētājiUzņēmumizīmoli

youtube icon
Abonēt youtube