Administratīvā rajona tiesa plkst.11 skatīs vairāku privātpersonu un biedrības “Latvijas zeme, daba, tauta” prasību pret Ministru kabinetu (MK), kurā aicināts koriģēt valdības lēmumu par projekta “Rail Baltica” dzelzceļa trases novietojumu Latvijā.
Ar valdības attiecīgo lēmumu akceptēts līnijas novietojums Latvijā, tostarp posmā B2-2, pret kuru iepriekš iestājās Salacgrīvas pašvaldība, kura aicināja tā vietā līniju virzīt pa C5 alternatīvu.
Pašvaldība iepriekš iebilda pret alternatīvu B2-2 tāpēc, ka šajā gadījumā trase šķērsos daudz lauksaimniecības zemes. Tā vietā Salacgrīvas novada dome aicināja īstenot trases C5 variantu, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas “Natura 2000” un kuru iepriekš noraidīja Satiksmes ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji. Valdība beigās akceptēja B2-2 variantu, uzdodot konsultēties ar Eiropas Komisiju par iespējām īstenot C5 alternatīvu.
Izskatot pieteikumu, tiesa konstatējusi, ka prasības līdzpieteicēji iebilst pret B2-2 alternatīvu un uzskata, ka jāvirza C5 variants, un mērķis pēc būtības ir grozīt valdības lēmumu, nevis atcelt to. Līdz ar to tiesnese pēc savas iniciatīvas precizēja līdzpieteicēju prasījumu, lai tiktu prasīts grozīt valdības lēmumu.
Savukārt trešdien, 28.jūnijā, tiesa paziņos spriedumu biedrības “Latvijas zeme, daba, tauta” prasībā pret Ministru kabinetu, kurā aicināts koriģēt valdības lēmumu par projekta “Rail Baltica” dzelzceļa trases novietojumu Latvijā, aģentūru LETA informēja tiesā.
Šajā pieteikumā biedrība lūgusi uzlikt par pienākumu valdībai grozīt lēmumu par dzelzceļa trases novietojumu, trešajā sektorā Limbažu, Salacgrīvas un Sējas novadā nosakot taisnāku trases novietojumu pa A trasi maršrutos C4, A3-2 un A3-3. Pieteicēja ieskatā valdības akceptētais trases maršruts trešajā sektorā (C4, A3-1, C1 un B3-2), kas met izliekumu, izraisa nelabvēlīgāku ietekmi uz vidi nekā prasības iesniedzēja piedāvātais.