Zemes ierīcības projektēšanas, kadastrālās uzmērīšanas un robežu ierīkošanas darbus nekustamajiem īpašumiem, kas ir saistīti ar Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniecību, veiks četri uzņēmumi – SIA “A2 Grupa”, SIA “Latvijasmernieks.lv”, SIA “Metrum” un SIA “Delta kompānija”, aģentūru LETA informēja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”.
“Noslēdzot šo iepirkumu, “Eiropas dzelzceļa līnijas” ir nodrošinājušas neatkarīgas un profesionālas zemes ierīcības pakalpojumu un mērniecības pakalpojumu komandas, lai veiktu mērniecības un zemes ierīcību gadījumos, kad “Rail Baltica” izbūvei nepieciešama zemesgabala daļas, un jāveic zemes ierīcības izstrādes un zemes robežu kadastrālās uzmērīšanas darbi,” sacīja “Eiropas dzelzceļa līniju” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.
Zemesgabalu īpašniekiem nebūs jāveic šo darbu apmaksa, jo to nodrošinās “Eiropas dzelzceļa līnijas” no “Rail Baltica” projekta finansējuma līdzekļiem.
“Darbu veikšanas laikā uzņēmumi, kas vispārīgās vienošanās ietvaros sniedz zemes ierīcības un mērniecības pakalpojumus, konkurēs savā starpā, nodrošinot projektam efektīvu pieejamo finanšu līdzekļu izlietojumu, piedāvājot zemāko cenu par kvalitatīvu pakalpojumu,” piebilda Driksna.
Konkursa gaitā saņemti pieci Latvijas uzņēmumu piedāvājumi, no kuriem četri kvalificējās darbu veikšanai. Vispārīgās vienošanās termiņš būs 48 mēneši no vispārīgās vienošanās spēkā stāšanās dienas vai līdz vispārīgās vienošanās kopējās summas 1,35 miljoni eiro bez PVN (1,63 miljoni eiro ar PVN) sasniegšanai.
Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta “Eiropas standarta platuma 1435 milimetru dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” finanšu līdzekļiem.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju.
Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometrus garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetri) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.
“Eiropas dzelzceļa līnijas” ir projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā. “Eiropas dzelzceļa līnijas” turpina projekta “Rail Baltica” realizēšanu Latvijā atbilstoši finansēšanas līgumam starp INEA (“Innovation and Networks Executive Agency”) un trīs Baltijas valstu kopuzņēmumu “RB Rail”, kas ir vadošais projekta ieviesējs vienlaikus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.