Šodien pēc rekonstrukcijas tika atklāts atjaunotais tilts pār Gauju Siguldā, aģentūru LETA informēja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Tilta rekonstrukciju pēc LVC pasūtījuma veica SIA “Rīgas tilti”. Pērn darbi notika līdz oktobra beigām, bet atsākās šogad pavasarī. Būvdarbu izmaksas ir 778 635 eiro ar pievienotās vērtības nodokli.
Pirmo reizi tilts savienoja divus Gaujas krastus pirms 80 gadiem – 1937.gadā. Tajā gadā tapa divi tehniskā risinājuma ziņā unikāli tilti – tilts pār Gauju Siguldā, un Sanfrancisko Zelta vārtu tilts. Otrā Pasaules kara laikā, 1941.gada vasarā, tilts pār Gauju tika uzspridzināts un vēlāk atjaunots.
LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange stāstīja, ka tilts pār Gauju Siguldā ir unikāls pēc savas konstrukcijas, turklāt Latvijā otra tāda nav, tāpēc tas bija liels izaicinājums gan projektētājiem, gan būvniekiem.
“Šo būvdarbu laikā ir novērstas arī kara laika sekas – no upes ir izceltas paša pirmā, 1937.gadā uzceltā tilta konstrukcijas, kuras tur bija nonākušas pēc tilta spridzināšanas Otrā Pasaules kara laikā. Atjaunotais tilts ir kļuvis ērtāks gājējiem un ģimenēm ar bērniem, jo tagad te ir izbūvētas pilnvērtīgas gājēju ietves un pārejas,” norādīja Lange.
Tilts pār Gauju atrodas uz reģionālās nozīmes ceļa Inciems-Sigulda-Ķegums, pērn tika uzsākta tilta rekonstrukcija. Tam ir izbūvēta jauna hidroizolācija un ieklāts jauns asfalta segums. Tiltam ir paplašinātas ietves – iepriekš tās bija vienu metru platas, bet tagad būs 2,5 metru platas, lai tās būtu ērti izmantojamas invalīdiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, bet tilta galos zem tilta izbūvētas gājēju pārejas.
Siguldas Gaujas tilts ir vienīgais šāda risinājuma monolīta dzelzsbetona konstrukciju tilts Latvijā, kas balstās uz trīs vairāk nekā 35 metrus platiem lokiem. Tilta kopējais garums ir 153 metri, bet augstums virs upes pārsniedz 16 metrus. Pēdējo reizi tilts bija remontēts 1998 gadā.