Siltie Ziemassvētki, kas vietām Latvijā pavadīti bez sniega – ietekmējuši arī iedzīvotāju pirkumu grozu. Lai arī joprojām audzis pieprasījums pēc tādiem svētkos tradicionāliem produktiem kā miltiem un miltu maisījumiem, svētku cepeša, karstvīna, piparkūkām un dažādām tradicionālajām garšvielām, visievērojamāk kāpis pieprasījums pēc augļiem – pircēju iegādāto vīnogu apjoms pieaudzis pat piecas reizes, liecina Rimi Latvia pārdošanas dati.

 

Šogad svētku galdu rotājuši arī salāti un dažādi augļi. Īpaši iecienīti bijuši āboli, kuru pārdošanas apjoms pirms svētkiem pieauga divas reizes, savukārt svētku dienās Rimi tīklā tradicionāli augstos mandarīnu pārdošanas apjomus sasniedza arī svaigie salāti un vietējie Latvijas gurķi.

“Kopumā redzam, ka iedzīvotāji dod priekšroku svaigai produkcijai, augstu vērtē produkta kvalitāti un aizvien lielāku nozīmi piešķir produkta izcelsmes valstij, sastāvam, uzturvērtībai, iepakojumam un citiem produktu kvalitāti raksturojošiem lielumiem. Sagaidāms, ka līdz ar samazinātā pievienotās vērtības nodokļa likmes līdz 5% (no 21%) ieviešanu Latvijai raksturīgiem augļiem, ogām un dārzeņiem no 1.janvāra, iedzīvotājiem būs iespēja maksāt mazāk par šiem produktiem un arvien biežāk izvēlēties Latvijā audzētus augļus, ogas un dārzeņus,” uzsver Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Dace Preisa.

Raksturojot svētku laika iepirkšanās tradīcijas, līdzīgi kā pērn, liela daļa Rimi Latvia pircēju izvēlējušies produktus pagatavošanai mājās – svaigu zivi, gaļu, kuras sortimentu šogad papildināja BIO liellops, jērs, kā arī pīle un dažādas mīklas. Kā skaidro Dace Preisa, šie svētku iepirkšanās paradumi ļauj secināt, ka liela daļa ģimeņu šogad galdā cēla mājās gatavotu maltīti.

“Tieši pirms Ziemassvētkiem audzis pieprasījums pēc jau gatavās “Mani gardumi” produkcijas, piemēram, grilētas cūkas kakla karbonādes cepeša un šķiņķa cepeša ķiploku marinādē. Tikmēr no Rimi kulinārijas pircēju iecienītākā bija Ogu tartalete, biezpiena tortes, kā arī dažādu ražotāju piparkūkas, kuru pieprasījums klientu vidū bija palielinājies par ceturtdaļu,” norāda Dace Preisa.

Nemainīgi augsts pieprasījums bijis arī pēc Ziemassvētku saldumiem – salīdzinājumā ar pērno gadu par 20% audzis iegādāto šokolādes figūriņu skaits, tāpat pieprasītas bijušas arī šokolādes kastēs. Neskatoties uz netipiski siltajiem laika apstākļiem, pircēji svētku laikā aktīvi baudījuši karstvīnu, jo salīdzinājumā ar pagājušo gadu tā pārdošanas apjoms audzis divas reizes. Iecienītāko dzērienu vidū dominēja arī konjaks, bet pirmo reizi starp pirktākajiem dzērieniem ierindojies arī Vācijas baltvīns, kā arī dažādi dzirkstošie vīni, ļaujot domāt, ka daļa pircēju jau laikus gatavojas Jaunā gada svinībām.

 

Foto: Jānis Ogle

Saistītās tēmas: augļiPieprasījums

youtube icon
Abonēt youtube