Apģērbu ražotājs ”H&M” savā oficiālajā mājaslapā, kurā ir iespējams iegādāties apģērbu, ievietojis divdomīgu attēlu. Respektīvi, ”H&M” piedāvājis iegādāties džemperi, uz kura rakstīts ”Coolest Monkey In The Jungle”, kas tulkojumā no latviešu valodas nozīmē – ”Stilīgākais pērtiķis džungļos”.
Tas gan, iespējams, nebūtu nekas īpašs, ja šo džemperi konkrētajā attēlā nebūtu uzvilcis melnādains zēns. Tas automātiski cilvēkiem ir izraisījis rasistiskas asociācijas, par ko sociālajā tīklā ”Twitter” apģērbu ražotājs saņēma pamatīgu kritikas vilni.
Tviterī ļoti populārs kļuvis tēmturis #coolestmonkeyinthejungle, turklāt, to ierakstot meklētājā, pirmais oficiālais konts, kas tiek piedāvāts, ir ”H&M”.
I prefere this one #HM #BoycottHM #coolestmonkeyinthejungle #shame @hmfrance @hm pic.twitter.com/OyvSMxJJOI
— THE CHOOSEN ONE ⚪Ⓜ️ (@Lordinho221) January 8, 2018
https://twitter.com/chris_altnord/status/950442039258374145
It’s 2018 and racist blunders like #coolestmonkeyinthejungle are still happening from major retail giants (@hm )…like miss me with the BS… pic.twitter.com/CbfHBki5Js
— Darla (@Sassy1_1983) January 8, 2018
https://twitter.com/WhereistheBuzz/status/950459709928042498
Tā ir tikai neliela daļa no cilvēku reakcijām, kas tika paustas sociālajā kanālā. Ņemot vērā sacelto rezonansi, ”H&M” likvidēja attēlu ar melnādaino zēnu, bet publicēja tikai paša džempera attēlu.
”H&M” pārstāvis gan pēc tam atbildēja, ka attēls ticis izņemts un uzņēmums atvainojās ikvienam, kurš ticis aizskarts.