Alkoholisko dzērienu tirgus Latvijā šogad ir audzis salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, intervijā aģentūrai LETA teica alkoholisko dzērienu ražotāja, izplatītāja, loģistikas nodrošinātāja un mazumtirgotāja “Amber Beverage Group” valdes priekšsēdētājs Sīmurs Fereira.

Vienlaikus viņš piebilda, ka dažās dzērienu kategorijās izaugsme ir lielāka nekā citās. Latvijā joprojām aug dzirkstošo vīnu segments, neliela izaugsme ir vērojama arī degvīna segmentā, kā arī pieaug importēto dzērienu, piemēram, viskija, džina, tekilas un ruma noiets.

“Daļēji pieaugums atspoguļo norises pierobežas veikalos. Taču tāpat tas atspoguļo izmaiņas pašā Latvijas sabiedrībā. Iedzīvotāji kļūst turīgāki, vairāk vēlas eksperimentēt ar dzērieniem. Mēs redzam tendenci pievērsties no tradicionāliem dzērieniem kaut kam jaunam, tādēļ aug importēto dzērienu noiets. It īpaši tas attiecas uz jaunākiem patērētājiem. Tāpat mēs redzam izmaiņas alkohola patēriņa paradumos. Es teiktu, ka tradicionālo dzērienu segmentā mēs redzam samazinājumu arī tādēļ, ka cilvēki alkoholu izvēlas lietot retāk, bet tad dzer kaut ko labāku un dārgāku,” sacīja “Amber Beverage Group” valdes priekšsēdētājs.

Vienlaikus viņš piebilda, ka “Latvijas balzams” ražotā tradicionālā zīmola “Rīgas melnā balzama” noiets turpina augt. “Mums ļoti palīdz tas, ka mēs turpinām ieviest šī produkta jauninājumus ar atšķirīgām garšām. Ja mēs skatāmies uz tradicionālo “Rīgas melno balzamu”, tad lielu izmaiņu patēriņā nav. Taču pieaugumu rada balzams ar jaunajām garšām,” sacīja Fereira, piebilstot, ka nākamo 12 mēnešu laikā pie patērētājiem varētu nonākt divas jaunas “Rīgas melnā balzama” versijas, taču pagaidām tās neatklāja.

Pēc Fereiras teiktā, līdzīgi kā “Rīgas melnā balzama”, arī citu tradicionālo dzērienu zīmolu pamata produktu noiets ir salīdzinoši nemainīgs, bet izaugsmi rada inovācijas. Vienlaikus viņš norādīja, ka “Latvijas balzams” neapsver iespēju atteikties no kādiem tradicionālajiem zīmoliem. “Daži no vecajiem zīmoliem zaudē savas pozīcijas. Taču, piemēram, “Hektors” ir sens zīmols, kurš tirgū ir labu laiku, bet tas joprojām aug un ir ļoti populārs studentu vidū,” sacīja Fereira.

“Amber Beverage Group” valdes priekšsēdētājs norādīja, ka vietējie zīmoli veido apmēram 60% proporciju no “Amber Beverage Group” noieta Latvijā. Ļoti svarīga ir “Rīgas melnā balzama” līnija, bet noieta apjomā ļoti liela nozīme ir arī “Rīgas šampanietim” un citiem dzirkstošajiem vīniem, kā arī kokteiļiem.

Viņš prognozēja, ka nākamgad gaidāmais kārtējais akcīzes kāpums alkoholam stipro alkoholisko dzērienu tirgū lielas izmaiņas neradīs. Lielākā mērā tas ietekmēs alus tirgu.

“Amber Beverage Group” ir izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai “SPI Group” apvienojot Baltijas uzņēmumus – “Latvijas balzamu”, dzērienu izplatītājus “Amber Distribution Latvia”, “Amber Distribution Estonia” un “Bennet Distributors” Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi “Latvijas balzams veikali” Latvijā un “Darija” Lietuvā. “Amber Beverage Group” dibinātāja un 100% daļu īpašniece ir kompānija “Amber Beverage Group Holding S.ar.l.”.

“Amber Beverage Group” kopumā piederošo zīmolu skaits pārsniedz 130. Grupas apgrozījums pagājušajā gadā bija 257 miljoni eiro.

Ziņas avots: LETA

Komentāri 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase
youtube icon
Abonēt youtube