No 2019.gada maija Rīgā eksperimentālā kārtā varētu slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā, otrdien preses pārstāvjiem sacīja Rīgas domes mērs Nils Ušakovs (S).

Viņš skaidroja, ka šāda iecere radusies sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla biroja pārstāvjiem. Tas gan būšot tikai pilsētplānošanas eksperiments, kura laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu.

Līdz ar to Krišjāņa Barona iela būs atvēlēta tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem. “Mēs skatīsimies kāda būs iedzīvotāju un Rīgas viesu attieksme pret šādām izmaiņām, skatīsimies, ko tas maina satiksmes plūsmās. Nebūs tā, ka vienā dienā mēs pieņemsim visus lēmumus un nekad tos nemainīsim, šis būs garš process, ko mēs gribam ieviest pakāpeniski,” skaidroja politiķis.

Mērs norādīja, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi “vairākus eksperimentus”, ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī. Komentējot, vai viens no šādiem eksperimentiem varētu būt iebraukšanas maksas ieviešana pilsētas centrā, Ušakovs sacīja, ka pamatā plānotas tehniska rakstura izmaiņas, kas saistītas, piemēram, ar papildus velojoslu ieviešanu, kā arī ielu slēgšanu privātajam transportam. “Ja izšķirsimies par maksas ieviešanu, tas būs jāapspriež ar sabiedrību, jo, lai gan tas varētu būt efektīvs risinājums, nepieciešams veikt daudzus priekšdarbus,” sacīja priekšsēdētājs.

Galvenokārt izstrādātās izmaiņas būšot saistītas ar satiksmes reorganizāciju, kas veicinātu mašīnu skaita samazināšanos centrā. “Pēdējos gados iedzīvotāju skaits centrā ir sarucis, un tas zināmā mērā ir pārvērties par caurbraucamu vietu, un cilvēki te negrib dzīvot. Tādēļ mēs meklējam risinājumus, kurus rīdziniekiem apspriešanai piedāvāsim februārī,” sacīja mērs, norādot, ka satiksmes reorganizācija nav plānota kā pašmērķis, bet gan kā veids, lai panāktu pilsētas attīstību un dzīves kvalitātes uzlabošanu.

 

 

Ziņas avots: LETA.

Saistītās tēmas:

youtube icon
Abonēt youtube