Tikai nedaudz vairāk nekā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) un pētījumu centra SKDS veiktais pētījums, raksta ziņu portāls Baltic News Network (BNN).

«Laikā, kad Latvijas piena nozarei neklājas viegli un ir aktuāls jautājums, vai arī nākamajā valsts simtgadē dzersim vietējo pienu, vēlamies aicināt cilvēkus būt patriotiem un importētā piena vietā izvēlēties vietējo. Taču, lai pircēji veikalu plauktos tiešām izvēlētos Latvijas piensaimnieku ražotos produktus, vispirms viņi ir jāizglīto par to, kā atšķirt vietējo preci no importa,» secina LOSP valdes loceklis un Piena grupas vadītājs Guntis Gūtmanis.

Pēc viņa teiktā, aptaujā uzdodot jautājumu, piemēram, par produktu Mājas saldējums izcelsmes valsti, 63% respondentu bija pārliecināti, ka to ražo Latvijā un tikai 17% zināja patieso izcelsmes zemi – Lietuvu. Līdzīgi bija arī ar citiem produktiem ar it kā latvisku nosaukumu.

Pilnu rakstu varat lasīt ŠEIT- BNN mājāslapa.

 

Ziņas avots: BNN

Saistītās tēmas: latvijā ražots piens

youtube icon
Abonēt youtube