Šodien plkst.13 notiks Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas sēde, kurā pašvaldības uzņēmuma SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) pārstāvji sniegs skaidrojumu par to, kādēļ ūdens skaitītāju rādījumu pieņemšana no iedzīvotājiem turpmāk iespējama tikai elektroniskā veidā, liecina komitejas darba kārtība.
Kā aģentūru LETA informēja pašvaldībā, komitejas deputāti vēlas noskaidrot šīs sistēmas lietderību un nepieciešamību.
Komitejas priekšsēdētājs Vjačeslavs Stepaņenko (GKR) norāda, ka ir saņēmis daudzu rīdzinieku, īpaši senioru, sūdzības par jauno sistēmu un tā radījusi apgrūtinājumu daļai uzņēmuma klientu. “Arī man nav pilnīga pārliecība par šādas kārtības lietderību, tādēļ esmu aicinājis uzņēmuma vadību ierasties uz komitejas sēdi un sniegt paskaidrojumus,” teica Stepaņenko.
Kā liecina RNP mājaslapā pieejamā informācija, šā gada jūlijā RNP informēja iedzīvotājus par jauno ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu paziņošanas kārtību, proti, ka no septembra ūdens patēriņa rādījumu lapiņas pakāpeniski tiks aizvietotas ar citiem paziņošanas veidiem. Tas nozīmē, ka klienti, kuriem līdz šim drukātajā rēķinā tika iekļauta ūdens patēriņa rādījuma lapiņa un kuriem turpmāk būs vēlme iesniegt ūdens patēriņa rādījumus tikai papīra formātā, nevis elektroniski, turpmāk varēs tās saņemt tikai RNP klientu apkalpošanas centros.
Kā skaidro RNP, jaunā sistēma ieviesta, jo klientu papīra formātā iesniegtie ūdens skaitītāju rādījumi vienalga jāievada datorā, kā rezultātā tiek tērēts liels cilvēku resurss. “Lai mazinātu nelietderīgo cilvēku resursu izmantošanu un mazinātu kļūdas iespējamību, kas rodas manuāli ievadot lapiņas datorā, uzņēmums vēlas pakāpeniski pāriet pilnībā uz elektronisku formātu, vienlaikus atvieglojot klientu ikdienu,” skaidro RNP.
Ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu veidlapa tiek izsniegta uz trīs mēnešiem. Tas nozīmē, ka klientiem RNP apkalpošanas centrs jāapmeklē vismaz reizi trijos mēnešos.
RNP apkalpošanas centros jaunās kārtības dēļ veidojas garas rindas, kurās pārsvarā seniori pavada ilgas stundas.
Ziņas avots: LETA