Latvijas iedzīvotāji turpmāk varēs saņemt noteiktus valsts pārvaldes iestāžu e-pakalpojumus Igaunijā. Savukārt pārrobežu pakalpojumu lietotāji no citām valstīm varēs saņemt noteiktus Latvijas valsts pārvaldes iestāžu e-pakalpojumus, vēsta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

Kā eiID karti varēs izmantot?

Latvijas iedzīvotāji, tostarp uzņēmēji, turpmāk elektroniski varēs izmantot vairāk nekā 30 Igaunijas valsts iestāžu pakalpojumus. Piemēram, Igaunijas Muitas pārvaldes e-pakalpojumus un veikt ienākumu vai preču deklarāciju, saņemt pārskatu par veiktajiem nodokļu maksājumiem, reģistrēt savu uzņēmumu kā nodokļu maksātāju, izmantot Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijas pakalpojumu un reģistrēt savu ekonomisko darbību ekonomisko aktivitāšu reģistrā vai izmantot Patērētāju aizsardzības pakalpojumu centra informācijas sistēmu un virkni citus Igaunijas valsts pārvaldes iestāžu e-pakalpojumus.

Savukārt iedzīvotāji un uzņēmēji no 7 Eiropas Savienības dalībvalstīm turpmāk varēs piekļūt un portālā latvija.lv izmantot noteiktus e-pakalpojumus, kā arī vēl aptuveni 10 valsts pakalpojumus, piemēram, veikt nekustamā īpašuma nodokļa apmaksu, iesniegt elektroniski iesniegumu valsts pārvaldes iestādēm, pieteikt notāra e-pakalpojumus, izmantot Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas portālu un izmantot portālu www.tiesas.lv.

Darījumi latviešiem Igaunijā un igauņiem Latvijā

VARAM sadarbībā ar Valsts reģionālās attīstības aģentūru nodrošinājis, ka pārrobežu pakalpojumu lietotāji Latvijā, portālā www.latvija.lv var izmantot minētos e-pakalpojumus, lietojot elektroniskās identifikācijas kartes (eID). Savukārt Latvijas iedzīvotāji Igaunijā ar eID karti var identificēties Igaunijas nacionālajā pakalpojumu portālā www.eesti.ee. Tāpat jau šobrīd Latvijas un Igaunijas uzņēmēji savstarpēji attālinātiem darījumiem var izmantot drošu elektronisko parakstu.

Valsts pārvaldes pakalpojumu pārrobežu pieejamību veicina eIDAS jeb elektroniskās identifikācijas regulas ieviešana* un Eiropas Savienības Vienotās digitālās vārtejas regulas ieviešana**, kuru Latvijā īsteno VARAM sadarbībā ar citām valsts pārvaldes iestādēm.

Regulas ieviešanas mērķis ir nodrošināt vienotu pieeju pārrobežas pakalpojumiem iedzīvotājiem un uzņēmējiem, tādējādi atvieglojot saziņu ar valsts pārvaldes iestādēm un veicinot uzņēmējdarbības iespējas citās ES dalībvalstīs, ļaujot nepieciešamos digitālos pakalpojumus saņemt ar savas valsts eID karti.

VARAM aicina iedzīvotājus un uzņēmējus izmantot e-parakstu un eID karti valsts pakalpojumu saņemšanai un savstarpējai darījumu apliecināšanai ne vien lokāli, bet arī starptautiski. E-paraksts ir pielīdzināms ar roku parakstītam dokumentam ne tikai Latvijā, bet arī visā ES.

Saistītās tēmas:

youtube icon
Abonēt youtube