Maijā un jūnijā tiek veiktas ikgadējās jūras zvejas laivu pārbaudes. Pārbaudes notiek visā piekrastē, un pārbaudītas tiek laivas, kas reģistrētas Latvijas Kuģu reģistrā (KR).

Līdz 26. maijam kuģošanas drošības inspektori no Rīgas bija devušies pārbaudīt laivas uz Lapmežciemu, Enguri un Salacgrīvu, kopā apsekojot 74 zvejas laivas. Kuģu kontroles inspektors Jānis Dobris pastāstīja, ka zvejnieku attieksme pret drošības prasībām ar katru gadu uzlabojas, laivas ir labā stāvoklī un lielākoties ar visu nepieciešamo drošības aprīkojumu.

Tomēr gadoties arī izņēmumi, un nopietnākie “klupšanas akmeņi” esot prasībām neatbilstošas glābšanas vestes – vai nu pārāk mazas, bez atbilstošas celtspējas, vai arī nepiemērotas krāsas (melnas un pelēkas). Otrs biežāk konstatētais trūkums – laivās nav signāllāpu, vai arī to termiņš ir beidzies.

Vecākais kuģu kontroles inspektors Liepājā Vladislavs Kadins informēja, ka laivu pārbaudes jau notikušas Liepājā, Nidā, Papē, Bernātos Pāvilostā un Jūrmalciemā. Arī šajā reģionā laivas pārsvarā gadījumu ir labā tehniskajā stāvoklī, un konstatētie pārkāpumi saistīti ar ugunsdzēsības un avārijas signalizācijas aprīkojumu, kā arī glābšanas vestēm, kas mēdz būt bojātas vai neatbilst prasībām.

Savukārt vecākais kuģu kontroles inspektors Ventspilī Andrejs Tīrmanis atzīst, ka, veicot pārbaudes Ventspilī un tās apkārtnē, nopietni trūkumi nav konstatēti, jo zvejnieki saprot, ka laivu drošības un glābšanas aprīkojums nepieciešams ne jau inspektoriem, bet gan pašu zvejnieku drošībai.

“Zvejnieki gan ir ļoti pārsteigti par covid-19 aizsarglīdzekļu lietošanu, un nevar saprast, kādēļ inspektori strādā maskās,” piebilst Dobris.

Foto: Unplash.com

youtube icon
Abonēt youtube