Dabasgāzes piegādes kvalitāte Latvijā ir stabila, tomēr pērn novērota dažu rādītāju pasliktināšanās. Joprojām ir konstatēti trūkumi, kas ir novēršami, lai uzlabotu pakalpojuma kvalitāti Latvijas dabasgāzes lietotājiem, informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Jāmin, ka SPRK kopš dabasgāzes tirgus atvēršanas – 2017.gada, apkopo rādītājus, kas raksturo dabasgāzes sadales pakalpojuma kvalitāti, ko Latvijas patērētājiem nodrošina AS “Gaso”. SPRK ir vērtējusi ne vien dabasgāzes apgādes drošumu, bet arī AS “Gaso” apkalpošanas kvalitāti.

Dabasgāzes apgādes drošums – stabils, bet ar zināmiem trūkumiem

Dabasgāzes apgādes drošumu nosaka dabasgāzes apgādes pārtraukumu skaits un tā ilgums. Pērn Latvijā plānoto dabasgāzes apgādes vidējo pārtraukumu skaits uz vienu dabasgāzes lietotāju bijis 0,48 reizes, kas ildzis 56 minūtes. Salīdzinājumā ar diviem pēdējiem gadiem, šie rādītāji ir palielinājušies. AS “Gaso” norāda – galvenais šo radītāju pasliktināšanās iemesls ir nepieciešamība modernizēt un atjaunot 20.gs laikā izbūvēto dabasgāzes sadales sistēmu. AS “Gaso” drošības nolūkos un stratēģijas ietvaros plānveidā modernizē esošo sistēmu, veicot remontdarbus.

Savukārt dabasgāzes apgādes neplānoto pārtraukumu skaits pērn uz vienu lietotāju bija 425 reizes, kas ilga 0,09 minūtes. Tomēr dabasgāzes piegādes atjaunošanu pēc neplānotiem pārtraukumiem AS “Gaso” nodrošinājusi efektīvāk nekā 2018.gadā – par 4 h ātrāk, proti, 88 minūtēs jeb 1,5 h.

Apkalpošanas kvalitāte – efektīva atbilžu sniegšana uz lietotāju sūdzībām

Pēc apkopotajiem rādītājiem, secināts, ka kopējais sūdzību skaits ir pieaudzis, taču vienlaikus būtiski samazinājies sūdzību skaits par gāzes piegādes pārtraukumiem. AS “Gaso” uz lietotāju sūdzībām ir atbildējusi 15 dienu laikā, kas atbilst normatīvajam regulējumam.

Vienlaikus tiek norādīts, ka būtiski ir pieaudzis izskatīto pieteikumu skaists par pieslēguma ierīkošanu. Atbilstoši AS “Gaso” sniegtajai informācijai pērn ierīkoti kopumā 1214 jauni sistēmas pieslēgumi. Lielākā daļa – 3 428 no 4 156 pieteikumiem par pieslēguma nodrošināšanu ir izskatīti operatīvi – 15 dienu laikā.

Arī attiecībā uz lietotāju brīdināšanu par plānotajiem pārtraukumiem AS “Gaso” veikusi vismaz 5 darba dienas iepriekš. Kopumā pērn veikti 192 tūkst. brīdinājumi par plānotiem gāzes atslēgumiem.

Plašāk ar dabasgāzes kvalitātes pakalpojumu rādītājiem Latvijā aicinām iepazīties SPRK sagatavotajā interaktīvajā infografikā “Elektroenerģijas un dabasgāzes sadales pakalpojumu kvalitātes pārskats par 2019.gadu”.

Foto: Unplash.com

Saistītās tēmas:

youtube icon
Abonēt youtube