Daudzi viesu nami Latvijā paaugstina pakalpojumu cenas – daži mazliet, daži pat trīskārt un vairāk. Tikmēr Latvijas Kempingu asociācija ReTV Ziņām saka – viesu namiem šobrīd gan neesot pamata paaugstināt cenas. Taču, kā skaidro kempingu īpašnieki, cenas šajā sezonā nācies paaugstināt pieprasījuma dēļ.
Viedoklis tika lūgts paust arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektorei Santai Graikstei: “Pakalpojumu cenu kāpums ir saprotams. Šī gada sezona ir pāris mēneši. Trīs, četri mēneši, kuros jāsakrāj līdzekļi nesezonai un jāsamaksā parādi.”
Savukārt, kā skaidro kempingu īpašnieki – cenas šajā sezonā nācies paaugstināt pieprasījuma dēļ.
Par cenu izmaiņām atbild vairāku kempingu īpašnieki.
Kempings “Ronīši”: “Cenas ir mainījušās, tās ir cēlušās, kaut kas ir mainījies. Ir laikam nedaudz mainījušās cenas, jā.”
Atpūtas komplekss “Meža salas”: “Šobrīd Latvijā mēs esam vieni no lētākajiem. Esam vienīgie, kas pacēluši cenas nedaudz, citi pacēluši par trešdaļu.”
Kempings “Jūrasdzeņi”: “Cenas nav mainījušās trīs gadus, arī šogad bāzes cenas nav mainījušās. Tādas, kādas ir, tādas pastāv, šogad pielika pie tīrīšana €5 par visu dzīvošanas periodu. Cerams, situācija pasaulē nepasliktināsies, lauku tūrisms ir mazāk bīstams par jebkuru lielveikalu.”
“Piejūras kempings”: “Mums ir vasaras un ziemas cenas. Cenas nav pilnībā mainījušās. Bet var saņemt atlaides, ja jūs ar “ventiem” norēķinaties.”
Kempings “Pabērzs”: “Varētu būt, pieprasījums ir lielāks, tāpēc cenas pamainījušās. Nedaudz ir mainījušās, jo pieprasījums ir lielāks.”
“Ārzemju tūristu skaits šosezon ir ievērojami samazinājies, bet vietējie iedzīvotāji to kompensē. Tāpēc neesot pamats celt pakalpojumu cenas,” tā Ziņu dienestam norāda Latvijas Kempingu asociācijas valdes priekšsēdētājs Eižens Kanskis.
Protams, vienmēr visiem gribas dabūt vairāk naudas, bet jāsaprot, ka tūrisma sezona Latvijā ir stipri īsa. Attiecībā uz kempingiem pieci mēneši. Jārēķinās ar cilvēku maksātspēju.”
ReTV Ziņu dienests sazinājies ar vairākiem desmitiem viesu namu visā valstī, un noskaidroja – ir atsevišķi gadījumi, ka cenas kāpušas līdz tādiem augstumiem, kas līdz šim nav pieredzētas, bet ir arī tādi, kuri cenas nemaina principa pēc. Un visi eksperti saka – cenu veido pieprasījums.
Foto: Unplash.com