Latvijā mazumtirdzniecības apgrozījums 2020.gada jūlijā, salīdzinot ar 2019.gada jūliju, pieaudzis par 3,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,4%, autodegvielas – palielinājās par 6,8%.
Salīdzinot ar 2019.gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 27,1%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,3%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 10,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,7%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,2%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,7%.
2020.gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palika nemainīgs, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 11,5%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,1%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 9,3%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,0%).
2020.gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5%.
Foto: Unplash.com