Katru gadu tiek apkopoti dati par patēriņa preču kopējiem pārdošanas apjomiem un apzinātas patērētāju iecienītākās preces, kuras izceļ ar Eiropas preču zīmi “Gada prece”. Latvijā to pasniedz jau 17.reizi. Šo gadu gaitā Gada preces statusā Latvijā nokļuvušo preču nosaukumu kopējais skaits ir sasniedzis 563.
Par Gada preci (par 2019.gada pārdošanas rezultātiem) atzītas SIA “Alūksnes putnu ferma” Vistu Olas M 10 gab. un Vistu Olas L 10 gab., “Dobeles dzirnavnieka” Kviešu milti ekstra, kā arī SIA “Balttur-R” ar produktu Provansas Majonēze Francis. Olas ir jaunpienācēji Gada preču grupā, savukārt, milti un majonēze ir tradicionāli saglabājušas līderpozīcijas no 2004.gada.
Ainārs Āriņš (SIA “Balttur -r”) uzsvēra milzīgo gandarījumu apzināties, ka tava prece pircējiem ir tik nozīmīga. Tas arī iemesls, kādēļ Provansas majonēze Francis tiek ražota, nemainot ne tās sastāvu, ne ražošanas procesu. “Pieļauju, ka cilvēkiem būtiskas ir tieši garšu nianses, pie kurām arī pieturamies,” sacīja A. Āriņš.
Arī Jurijs Adamovičs un Hermanis Dovgijs (SIA “Alūksnes putnu ferma”) atzina, ka ikviens novērtējums ražotājiem ir būtisks. “Tas dod pozitīvu motivāciju turpmākai darbībai. Prieks, ka darbs, kuru dari no sirds, tiek novērtēts,” sacīja H. Dovgijs. “Vienlaikus nepieciešams nodrošināt godīgu konkurenci, ierobežojot ES standartiem neatbilstošu olu tirdzniecību Latvijā”.
AS “Dobeles dzirnavnieks” valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils sacīja: “Esam gandarīti, ka mūsu ražotie milti “Ekstra” ir patērētāju novērtēti un sešpadsmit gadus pēc kārtas lepojas ar titulu “Gada prece”. Milti ir mūsu uzņēmuma pamats jau gandrīz 40 gadus – apvienojot Latvijā augušus graudus ar ilggadējo pieredzi un modernākajām tehnoloģijām, spējam nodrošināt nemainīgi augstu produktu kvalitāti, ko novērtē mūsu klienti.”
Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs šonedēļ personīgi tikās ar visiem laureātiem, sakot paldies par veiksmīgiem risinājumiem patērētāju ikdienas vajadzību apmierināšanai un novēlot gan saglabāt tradicionālos pircēju iecienītos “Gada preces” produktus, gan attīstot jaunus.