Atbalstīti Ceļu satiksmes likuma grozījumi, kas paredz regulējumā iekļaut elektroskrejriteņus, tā pirmajā lasījumā lēma Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti.

Deputāti atzīmēja, ka pašreizējais regulējums precīzi nenosaka ceļu satiksmes noteikumus elektroskrejriteņiem, anotācijā norādījuši likumprojekta autori, akcentējot, ka, palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem.

Līdz ar grozījumiem likumā paredzēts iekļaut elektroskrejriteņa definīciju, nosakot, ka tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam, un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Plānots noteikt, ka braukt ar skrejriteni varēs vecumā no 14 līdz 17 gadiem, ja personai būs velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas, paredz likumprojekts.

Likumā arī plānots iekļaut elektrisko skrejriteņu reģistrēšanu – tāpat kā līdz šim velosipēdu, arī skrejriteņu reģistrācija būs brīvprātīga, kā arī būs atļauts piedalīties ceļu satiksmē ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem. Savukārt par pārkāpumiem elektroskrejriteņu vadītājiem paredzēts piemērot tādus pašus administratīvos sodus kā velosipēdistiem.

Likumprojekts arī paredz precizēt noteikumus velosipēda braucējiem. Plānots noteikt, ka turpmāk braukt ar velosipēdu būs atļauts personai vecumā no 10 līdz 17 gadiem, ja tai ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Savukārt personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas. Latvijā jau 20 gadus velosipēdu vadītājiem ir bijusi nepieciešama velosipēda vadītāja apliecība, tomēr ir secināts, ka tas nav atbilstoši citu Eiropas valstu praksei, norādījuši likumprojekta autori.

Patlaban likumā noteikts, ka braukt ar velosipēdu patstāvīgi atļauts personai, kura sasniegusi desmit gadu vecumu un kurai ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības.

Iecerēts precizēt arī transportlīdzekļa definīciju, papildus nosakot, ka par transportlīdzekli ir uzskatāma ierīce, kuras maksimālais ātrums ir virs sešiem kilometriem stundā. Tāpat likumā paredzēts precizēt mopēda, tricikla, motocikla un kvadricikla terminus, kā arī velosipēda definīcijas.

Tāpat likuma grozījumi paredz papildināt izņēmumus, kad transportlīdzeklim nav nepieciešama derīga valsts tehniskā apskate. Plānots noteikt, ka tas attieksies uz transportlīdzekļiem, kurus tirdzniecības uzņēmums (komersants) aprīkojis ar tirdzniecības numura zīmēm un izmanto ceļu satiksmē normatīvajos aktos par transportlīdzekļu tirdzniecību noteiktajā kārtībā.

Lai Ceļu satiksmes likuma grozījumi stātos spēkā, tie vēl trīs lasījumos jāpieņem Saeimai.

Foto: Unplash.com

youtube icon
Abonēt youtube