Foto: Publicitātes foto/Rail Baltica dizaina koncepta vizualizācija

Dzelzceļš Eiropā tiek attīstīts kā videi draudzīgs transporta veids gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem. Arī Latvijā dzelzceļa nozare mainās un modernizējas, taču, lai tas notiktu veiksmīgi un atbilstoši mūsdienu tehnoloģiju vajadzībām, ir nepieciešami labi un jaunajam pieprasījumam atbilstoši nozares eksperti un speciālisti, tā konferencē “21.gs. dzelzceļš Latvijā: izaicinājumi un iespējas izglītībā” atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Konferencē par dzelzceļa nozares izglītību un nākotnes darba tirgus vajadzībām piedalījās gan nozares uzņēmumu, gan mācību iestāžu pārstāvji.

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis uzvēra, ka “pasažieru pārvadājumi ar vilcienu šobrīd piedzīvo atdzimšanu, kas nozīmē gan “Pasažieru vilciena” kā uzņēmuma transformāciju, gan pārmaiņas personāla ikdienas darbā. Līdz ar jaunajiem elektrovilcieniem mainīsies darba vide, svarīgāka kļūs tehnoloģiju loma, kas nozīmē arī nepieciešamību mācīties un pilnveidoties. Vienlaikus pieaugs pieprasījums pēc apkalpes brigādes profesijām, tās kļūs pievilcīgākas un prestižākas, un joprojām saglabāsies to stabilitāte.”

“Dzelzceļa industrijai mainoties, mums ir jāmainās tai līdzi. Ienākot jaunām tehnoloģijām, nemitīga mācīšanās un jaunu prasmju apguve būs svarīga tiem, kuri vēlēsies strādāt šajā industrijā. “Rail Baltica” megaprojekts ir unikāla platforma, caur kuru var gan piedalīties šī vērienīgā projekta tapšanā, gan apgūt jaunas iemaņas un pasaules pieredzi,” saka “RB Rail” AS Personāla vadības un administrācijas direktore Vija Vītola.

Lasiet arī: FOTO: Apskati, kā nākotnē izskatīsies Rail Baltica vilciens

“Paredzam, ka jau tuvākajos gados, turpinot projekta attīstības nākamos posmus, tiks radītas līdz 13 000 jaunām darba vietām būvniecības nozarē un vairāk nekā 24 000 darba vietas saistītajās nozarēs, tostarp loģistikā, ražošanā, viesmīlībā. Arī šobrīd notiek aktīva jauno un pieredzējušo speciālistu piesaiste,” tā V. Vītola.

“Izglītība ir ieejas biļete veiksmīgai karjerai dzelzceļa nozarē,” atzina Artūrs Caune, “Eiropas dzelzceļa līnijas” Rail Baltica Infrastruktūras pārvaldības departamenta vadītājs.

“Rail Baltica būs jauna ātrgaitas dzelzceļa sistēma Latvijā. Jau tuvākajos gados būs nepieciešami augstas kvalifikācijas dzelzceļa nozares speciālisti infrastruktūras ekspluatācijas un vilcienu kustības nodrošināšanai – tehniķi, inženieri, vilces līdzekļu vadītāji un citi. Dzelzceļa nozarē varam izjust atbilstošu speciālistu trūkumu, jo īpaši dzelzceļa signalizācijas, sakaru sistēmu un energoapgādes jomā.”

“Latvijā dzelzceļā notiek lielas izmaiņas – ir vairāki jauni projekti, kur būs nepieciešami augsta līmeņa speciālisti. Iegūstot inženiera kvalifikāciju, būs iespēja strādāt Rail Baltica projektā nākotnē, tā ir arī iespēja iegūt darba pieredzi citur Eiropā. Rīgas Tehniskā universitāte ir vienīgā augstākā mācību iestāde Latvijā, kur iegūt dzelzceļa inženiera augstāko izglītību. Ejam līdzi tehnoloģiju attīstībai, lai studentiem varētu piedāvāt laikam atbilstošu mācību saturu,” saka RTU Transporta institūta direktors Edmunds Kamoliņš.

PIKC “Daugavpils tehnikums” sagatavo dzelzceļa jomas speciālistus, tehnikuma direktore Ingrīda Brokāne pastāstīja, ka “sadarbībā ar “Valga county vocatinal training centre” ir izstrādāta mācību programma, kur jaunieši varēs apgūt zināšanas un iegūt praksi par ritošā sastāva apkalpošanu.

PIKC “Rīgas Valsts tehnikuma” direktore Dagnija Vanaga pastāstīja, ka tehnikums piedāvā iegūt zināšanas un praktiskās iemaņas sliežu ceļu, lokomotīvju saimniecības, dzelzceļa transporta elektrotehnikas un automātikas jomā. “Apzinoties straujo dzelzceļa transporta attīstību, būs arī jaunas specialitātes – ātrvilcienu vadītāji, elektrotehniķi un sliežu ceļu būvtehniķi,” teica D. Vanaga.

Konference “21.gs. dzelzceļš Latvijā: izaicinājumi un iespējas izglītībā” notika Eiropas Dzelzceļa gada pasākumu ietvaros.

youtube icon
Abonēt youtube