Foto: Unplash.com

Vismaz 15% meiteņu jeb viena no sešām meitenēm kavējusi skolu, jo nav varējusi iegādāties higiēnas paketes ģimenes finansiālo apstākļu dēļ, liecina “Procter & Gamble” veiktais pētījums* par higiēnas pakešu pieejamību Latvijā.

“Lai arī cik tas skumji neliktos, bet arī mūsdienās Latvijā joprojām ir šāda situācija lielam skaitam meiteņu. Nav pieļaujams, ka tāda būtībā pašsaprotama lieta kā paketes vai tamponi kavē meiteni apmeklēt skolu, pasākumus un normāli iekļauties sabiedrībā. Pusaudzim ir svarīgi iederēties. Higiēnas paketei būtu jābūt tik pat pieejamai meiteņu tualetēs skolā kā tualetes papīram. Mēnešreizes ir dabiska ikmēneša parādība un sievišķības apliecinājums, nevis kaut kas stresu un izolāciju radošs,” uzsver Ieva Baurovska, Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas ginekoloģe.

Saskaņā ar jaunākajiem statistikas datiem, Latvijā trūcīgo un maznodrošināto skaits ir vismaz 50 000, to skaitā ir arī jaunas sievietes, kuras ikdienā nevar atļauties iegādāties higiēnas preces.

Ar mērķi atbalstīt meitenes visā Latvijā, kurām finansiālu iemeslu dēļ nav pieejamas higiēnas preces, Always sadarbībā ar biedrību “Latvijas Sarkanais Krusts” un uzņēmumu Sanitex jau otro reizi īsteno labdarības akciju #ZiedoMeitenēm.

Akcija norisinās no 7.septembra līdz 20.oktobrim. Akcijas ietvaros saziedotos higiēnas produktus meitenēm no mazturīgām ģimenēm visā Latvijā nogādās Latvijas Sarkanais Krusts, izmantojot palīdzības sniegšanas tīklu caur reģionālajām nodaļām. Akcijas organizatori paredz, ka tiks saziedoti vairāk kā 200 000 šo higiēnas produktu.

“2020.gadā īstenotās kampaņas Always #ZiedoMeitenēm laikā tika saziedotas vairāk kā 210 000 higiēniskās paketes, ko Latvijas Sarkanais Krusts nogādāja jaunietēm Latvijas reģionos. Tas parādīja, ka mūsu sabiedrībai piemīt empātija un vēlme palīdzēt līdzcilvēkiem, kuriem klājas grūtāk. Tomēr vēl aizvien Latvijā trūcīgo un maznodrošināto skaits ir ļoti liels, tostarp arī jaunas sievietes, kuras ikdienā nevar atļauties iegādāties higiēnas preces. Tas nozīmē, ka līdzcilvēku atbalsts ir nepieciešams arī šodien,” uzsver Uldis Līkops, biedrības “Latvijas Sarkanais Krusts” ģenerālsekretārs.

“Es gribu dzīvot sabiedrībā, kur jaunas meitenes nekautrējas no mēnešreizēm, it kā tas būtu kaut kas kaunpilns vai slēpjams. Man prieks būt daļai no šīs labdarības kampaņas ne tikai tāpēc, ka varu palīdzēt meitenēm, kurām nav paveicies sociālā slāņa “loterijā”, bet arī tāpēc, ka varu publiski runāt par mēnešreizēm. Par šo tēmu būtu jārunā ne tikai sabiedrībā zināmām personām, bet ikvienai sievietei,” pauž kampaņas #ZiedoMeitenēm vēstnese, interneta personība, satura veidotāja Beta Beidz.

Lasiet arī: Rīta kafija sarunājas | Zīmols THATDAY: Seksīga sieviete arī mēnešreižu apakšbiksēs

*Dati ir iegūti 2019.gadā Procter&Gamble vārdā organizētajā tiešsaistes aptaujā, kur atbildes sniedza 303 meitenes vecumā no 18 līdz 24 gadiem.

youtube icon
Abonēt youtube