Latvijā radītais zīmols “PainFree Leggings” (Healthy Family Textile SIA) sācis ražot unikālus legingus, kas veicina ceļu sāpju mazināšanos mitrā un aukstā laikā.
“Uzņēmums skatās uz globālo tirgu, jo ceļu sāpes ir TOP3 hronisko sāpju iemesls pasaulē, un jau tuvākajā laikā plāno uzsākt eksportu uz valstīm ar vēsu klimatu,” informē uzņēmuma dibinātājs Raivis Ozoliņš.
Kā liecina ASV “National Center for Biotechnology Information” 88 pētījumu apkopojums no dažādām pasaules valstīm, tad pasaulē uz 2020.gadu bija jau vairāk kā 654 miljoni cilvēku ar ceļu osteoartrītu, kas ikdienā rada sāpes ceļu locītavās un šis cipars diemžēl ir augošs. Papildus šiem datiem ir zināms, ka mitrums un aukstums var veicināt sāpju saasināšanos, kas arī ir pamats “PainFree Leggings” produkta virzīšanai globālajā tirgū.
“Tā kā savai problēmai ar sāpošajiem ceļiem, kas parādījās gada vēsajos mēnešos, neko piemērotu ērtai lietošanai ikdienas skrējienā ne Latvijā, ne interneta plašumos atrast nebija iespējams, sākām izstrādāt risinājumu paši,” norāda uzņēmuma dibinātājs.
Turpinot viņš stāsta: “Legingu izstrādes procesā, konsultējoties ar fizioterapeitiem un runājot ar cilvēkiem savā kontaktu lokā, tika nonākts līdz secinājumam, ka vēlme un gatavība iegādāties šādus legingus ir arī arī citiem cilvēkiem. Šis fakts, dažādu pētījumu dati un fizioterapeitu atgriezeniskā saite par ceļu sāpju problēmu un legingu funkcionālo risinājumu arī radīja motivāciju pievērsties jaunā produkta ražošanai. Kas ir interesanti, fizioterapeitu atgriezeniskā saite norādīja uz skrējējiem un āra darbu strādniekiem kā būtisku grupu, kuriem aukstajos mēnešos šāds risinājums būtu aktuāls, lai nerastos ceļu locītavu problēmas nākotnē,” papildināja Ozoliņš.
Ražošanas process veikts Latvijā.
Izaicinājums izstrādes procesā bija rast tekstila industrijā jaunu tehnoloģisku risinājumu, kā legingā ielīmēt papildus tekstila kārtu, tā, lai tas izpildītu ne tikai produkta funkcionālo uzdevumu, bet lai legingu ceļu daļa būtu gan elastīga, gan saglabātu no ārpuses vizuālo pievilcību, norāda Ozoliņš.
Tā kā risinājums skar globāli būtisku sabiedrības veselības problēmu, tad uzņēmumā pauž, ka to uztver to kā savu misiju palīdzēt cilvēkiem ar ceļu locītavu sāpēm uzlabot savu ikdienas dzīves kvalitāti.