Šī gada vasara ir uzskatāma par pirmo «normālo» vasaru pēc Covid-19 pandēmijas nestajiem ceļošanas ierobežojumiem. Ņemot vērā, ka tūrisms ir palielinājies, bieži vien ceļotāji saskaras ne tikai ar pārpildītās lidostām, bet arī atceltiem lidojumiem un neskaidrībām par to, kā rīkoties. Lai atvieglotu ceļotājiem atpūtas plānošanu, tūroperators Novatours dalās ieteikumos par to, ko šobrīd ņemt vērā, plānojot ceļojumu.

Aviokompānijas visā pasaulē jau ir atcēlušas vairāk nekā 25 000 augustā plānoto lidojumu, no kuriem aptuveni 60 procenti – Eiropā, tādējādi var sacīt, ka vissarežģītākā situācija šobrīd ir tieši Eiropā.

Aviācijas statistikas kompānijas Cirium sniegtie dati liecina, ka Eiropā ir atcelti jau vairāk nekā 15,7 tūkstoši augustā plānotie reisi. Visvairāk skartas ir tieši Rietumeiropas valstis: Vācija, Lielbritānija, Francija, Nīderlande, Austrija.

Kā galveno iemeslu šādai situācijai aviokompānijas min darbinieku trūkumu, ko izraisīja Covid-19 pandēmijas nestie ceļošanas ierobežojumi un tūrisma globāla apstāšanās.

«Lai gan kopējais atcelto lidojumu skaits Eiropā pirmajā mirklī izskatās ļoti liels, patiesībā tas veido tikai divus procentus no kopējā augusta lidojumu grafika,» stāsta Novatours pārdošanas daļas vadītāja Sanda Roze.

Kā norāda Roze, šobrīd ceļotāju plūsma ir līdzīga kā 2019.gadā, tāpēc ir ieteicams ceļojumus plānot vismaz divus mēnešus iepriekš, lai pārliecinātos, ka patiešām ceļotājs iegūs gan vēlamo viesnīcu, gan vietu lidmašīnā.

Ko darīt, ja lidojums kavējas?

Ja lidojat ar Eiropas aviokompāniju, un jūsu lidojums tiek aizkavēts, ceļotājam ir tiesības uz palīdzību, kompensāciju, bezmaksas ēdināšanu (un dažos gadījumos izmitināšanu) un atgriešanās lidojumu atkarībā no kavēšanās ilguma un attāluma. Ja ierodaties galamērķī ar kavēšanos vairāk nekā 3 stundas, jums pienākas kompensācija (no 250 līdz 600 eiro), izņemot gadījumus, ja lidojums aizkavējies īpašu apstākļu dēļ, kas aviokompānijai jāpierāda, iesniedzot noteiktus dokumentus.

Lai saņemtu kompensāciju, pasažierim jāsazinās ar aviokompānijām, kas veic lidojumu.

Ko darīt, ja nozaudēta bagāža?

Personāla trūkuma dēļ dažās lidostās pasažieru reģistrētā bagāža var iestrēgt vai pazust. Pirmkārt, pēc ierašanās galamērķī ir jāpārliecinās, vai bagāža tiešām ir nozaudēta. Bagāžas saņemšana lielākajās lidostās dažos gadījumos var ilgt pat stundu vai vairāk.

Ja jūsu soma joprojām neatrodas, mēģiniet pārbaudīt citu lidojumu pāri palikušās bagāžas – iespējams, soma nejauši tika transportēta nepareizi. Ja somas tomēr nav atrodamas, sazinieties ar tās aviokompānijas bagāžas nodaļas informācijas centru, kura veica jūsu pēdējo lidojumu.

Ja arī šādi nav atrodama bagāža, noteikti aizpildiet bagāžas nozaudēšanas veidlapu. Tāpat der pajautāt, kādu kompensāciju aviokompānijas piedāvā par bagāžas nozaudēšanu.

Ko darīt, ja lidojums tiek atcelts?

Ja lidojums tiek atcelts, ceļotājām ir tiesības saņemt biļetes pilnas cenas atlīdzinājumu tās summas apmērā, par kuru tā ir pirkta, vai tiesības mainīt maršrutu, izmantojot pielīdzināmu apstākļu pārvadājumus, kā arī vienlaikus pasažierim ir tiesības uz aprūpi un tiesības pieprasīt kompensāciju (ja vien nav konstatējams kāds no izņēmuma gadījumiem).

Kādas ir ceļojumu apdrošināšanas priekšrocības?

Plānojot atvaļinājumu šī brīža situācijā, ceļojumu apdrošināšana ir iesakāma vairāk kā jebkad, un to var iegādāties kopā ar lidojumu vai atsevišķi.

Šāda apdrošināšana primāri pasargā ceļotājus no negadījumiem un var segt arī ceļojuma laikā radušos medicīniskos izdevumus. Varat arī izvēlēties atcelšanas apdrošināšanu, kas segs lielāko daļu atceltā ceļojuma izmaksu, ceļojuma atcelšanu savas vai tuvinieka slimības dēļ, negadījumu, atcelta vai aizkavēta lidojuma un citu iemeslu dēļ.

youtube icon
Abonēt youtube