Publicitātes foto
Jaungada naktī kāds 23 gadus jauns Tesla koplietošanas auto vadītājs izraisījis smagu ceļu satiksmes negadījumu Rīgā, vadot transportlīdzekli lielā alkohola reibumā un būtiski – braucot ar vairāk nekā 150 km/h – pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Rezultātā cieta transportlīdzekļa vadītājs un trīs pasažieri, kā arī tika bojāts cits stāvošs transportlīdzeklis un trešo pušu īpašumi.
Sākotnējie ļoti pietuvinātie aprēķini liecina, ka kopumā regresa prasība pret Jaungada nakts avārijas izraisītāju varētu sasniegt pat 100 000 eiro, ko veido pilna automašīnas Tesla vērtības kompensēšana un nodarītie materiālie zaudējumi trešajām pusēm – otra stāvošā transportlīdzekļa īpašniekam, pašvaldībai par sabojāto luksoforu un ceļa zīmēm, privātīpašniekam par bojāto bruģi, sētu un citām lietām. Papildus OX DRIVE platformas noteikumi paredz sodus arī par notikuma vietas pamešanu
1 000 eiro apmērā un par braukšanu apreibinošo vielu ietekmē 2 500 eiro apmērā.
“Visas koplietošanas automašīnas ir aprīkotas ar videonovērošanu, kas ļauj pēc šādām situācijām precīzi restaurēt notikumu gaitu un sniegt maksimālu atbalstu policijai izmeklēšanā, kā arī kalpo par pietiekamiem lietiskiem pierādījumiem regresa prasību celšanai,” norāda OX DRIVE līdzdibinātāja Egija Gailuma.
Saskaņā ar Krimināllikumu transportlīdzekļa vadīšana apreibinošo vielu ietekmē un ceļu satiksmes negadījuma izraisīšana var tikt sodīta ar brīvības atņemšanu līdz pat pieciem gadiem, ja negadījums nav bijis ar letālām sekām.
Kā norāda OX DRIVE līdzdibinātāja, pusgada laikā, kopš Latvijā izveidotā platforma uzsāka darbību, šī ir pirmā nopietnā avārija. Jāuzsver, ka šajā laika posmā koplietošanas platformu lietojuši vairāk nekā 12 tūkstoši autovadītāju, nobraucot ar platformas TESLA transportlīdzekļiem gandrīz miljons kilometru.
Lasiet arī: Zināmi 15 Supernovas pusfinālisti cīņā par ceļazīmi uz Eirovīziju
“Lai gan esam demokrātiska un vienmēr atvērta sarunām ar klientiem koplietošanas platforma, ir lietas, par kurām nav kompromisu, un šis ir tas piemērs. Sēžoties pie stūres alkohola reibumā, autovadītājs automātiski kļūst bīstams apkārtējai sabiedrībai un saviem līdzcilvēkiem, tāpēc mēs jau koplietošanas platformas lietošanas nosacījumos esam norādījuši, ka par šādiem gadījumiem tiek paredzēti bargi sodi un regresa prasības, ja tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums apreibinošo vielu ietekmē. Ar līdzīgu stingrību mēs vēršamies tikai situācijās, kad citai personai tiek nodota identitāte un pie stūres sēžas personas bez tiesībām, visbiežāk nepilngadīgie vai tie, kam atņemtas tiesības,” norāda Egija Gailuma.