Publicitātes foto

Leļļu ražotājs “Māte” radījis pirmo “Barbie” lelli ar Dauna sindromu, kas būs kā daļa no šī gada “Barbie Fashionista” līnijas.  Lai izveidotu jauno lelli, “Barbie” zīmols sadarbojās ar ASV Nacionālo Dauna sindroma biedrību (NDSS), un lelle no 25.aprīļa nopērkama visā pasaulē.

Šai lellei ir jauni sejas vaibsti un figūra, kas ir atbilstošāka sievietēm ar Dauna sindromu – īsāks augums un garāks torss. Lellei ir apaļāka seja, mazākas ausis, plakanāka virsdegune un augšupvērstas mandeļu formas acis. Tāpat lelles plaukstu šķērso viena līnija – tā ir bieži sastopama pazīme cilvēkiem ar Dauna sindromu.

Lelles kleitai ir kuplas piedurknes un taureņu apdruka zilā un dzeltenā krāsā – šie simboli un krāsas saistās ar informētību par Dauna sindromu. Lelles rozā kaklarota, kuras kulonu rotā trīszaru skujiņa, simbolizē trešo kopiju 21. hromosomu pārī, kas ir Dauna sindroma cēlonis. Trīs skujiņas jeb bultiņas ir simbols, kas vieno Dauna sindroma kopienu visā pasaulē, un tas simbolizē konceptu “daži laimīgie” jeb tie, kuru dzīvē ienācis cilvēks ar Dauna sindromu. “Barbie Fashionista” lellei ar Dauna sindromu ir rozā ortozes, kas saskaņotas ar lelles tēlu, un kedas ar rāvējslēdzēju. Bērni ar Dauna sindromu arī mēdz valkāt ortozes, kas atbalsta pēdas un potītes.

ASV Nacionālās Dauna sindroma biedrības ieteikumi un reālā pieredze veidoja pamatu visam dizaina izstrādes procesam no lelles silueta līdz apģērbam, aksesuāriem un iepakojumam.

Uzņēmums “Mattel” ziņo, ka leļļu klāstam pievienojis bārbiju ar Dauna sindromu, kas radīta, lai arvien vairāk bērnu varētu atrast sev līdzīgu lelli un lai “Barbie” lelles plašāk atspoguļotu apkārtējo pasauli. Iecerēts, ka lelle ar Dauna sindromu iedvesmos vairāk bērnu dalīties savā pieredzē caur spēlēm.

“Barbie ir daudzveidīgākā lelle tirgū, un tai ir būtiska loma, veidojot bērnu agrīno pieredzi. Mēs vēlamies sniegt savu ieguldījumu, lai caur spēlēm mazinātu sabiedrības aizspriedumus,” norāda “Barbie & Dolls” viceizpilddirekotre un globālās daļas vadītāja Lisa Maknaita. “Mūsu mērķis ir ikvienam bērnam sniegt iespēju atrast sev līdzīgu “Barbie” lelli un vienlaikus mudināt bērnus spēlēties ar lellēm, kas ir atšķirīgas. Spēlējoties ar lellēm, kas atšķiras no bērna ikdienas pieredzes, var padziļināt izpratni un stiprināt empātiju, kas savukārt veido pieņemošāku pasauli. Mēs esam lepni, ka varam iepazīstināt pasauli ar “Barbie” lelli, kurai ir Dauna sindroms, tādējādi precīzāk atspoguļojot apkārtējo pasauli un turpinot veicināt iekļaušanu caur spēlēm.”

Lasiet arī: Šovā Balss maskā triumfē Laimes lācis, kas balvu ziedos Ukrainas atbalstam

“Barbie” ir iekļaujošākā leļļu līnija tirgū – tai ir vairāk nekā 175 variantu, piedāvājot dažādas acu krāsas, matu krāsas un struktūru, ķermeņa tipus, funkcionālus traucējumus un ģērbšanās stilus, lai parādītu daudzveidību. “Barbie” radījusi lelles ar vitiligo, lelles ratiņkrēslā un ar ekstremitāšu protēzēm, lelles ar dzirdes aparātiem vai bez matiem. Šogad “Barbie” turpina attīstīt piederību un iekļaušanu ar “2023 Fashionista” līniju, kurā ir arīdzan jaunas lelles ar dažādiem ķermeņa tipiem, kā arī “Barbie” lelle ar breketēm un Kens ar kājas protēzi.

Saistītās tēmas: BarbieBārbijaLelle BārbijaMattel

youtube icon
Abonēt youtube