Foto: Satiksmes ministrija/Flickr

Uzņēmuma “Pasažieru vilciens” izplatītais paziņojums, ka tas sāk pakāpenisku pāreju uz jaunu zīmolu “Vivi”, izsaucis lērumu zobgalību soctīklu lietotāju vidū, kuri ierosina pārdēvēt arī citus valsts uzņēmumus – tā, piemēram, “airBaltic” varētu pārtapt par “Lili”.

“#KodArīViviVilcienā – nopietni? mja, kā tajā anekdotē “tēvam valoda raustījās, bet ierēdnis bija stulbs”…”  vietnē “X” (iepriekš “Twitter”) raksta Arvis Villa, bet vēl kāds komentē: “Labi, Vilciens ir Vivi. Kādus vēl valsts zīmolus varētu labi pārdēvēt? Es sākšu: AirBaltic -> Lili.””” Vēl kāds soctīkla lietotājs, reaģējot uz šo paziņojumu, iekomentējis: “Gaidām vēl policijas pārsaukšanu par PifPaf!”

Tikmēr kontā “Pasažieru vilciens 2048”, kas izveidots kā uzņēmuma parodijkonts, lasāms: “Plānojam ieviest puteņa biļetes. Lai komunikāciju padarītu mūsdienīgāku, tās sauksies “PuPu biļetes”. Sabiedriskais. Tas ir seksīgi!”

Vēl kādā šī parodijkonta ierakstā teikts: “Esam gandarīti paziņot, ka jaunā brenda ieviešanu nosvinēsim uz gardas nots, piedāvājot saldējumu “Super Vivi”. Ar kādu garšu, tavuprāt, tam vajadzētu būt? Raksti komentāros.”

“Kā kaut ko tik tizlu var izdomāt un vēl ieviest apritē. Tur vajadzīgs īpašs antitalants”, “Provinciāli idiotiski. Bet, kā saka: galvenais, ka paši priecīgi. Privātie uzņēmumi parasti simtreiz nomēra un tad nogriež, izstrādājot savu brendu. Bet valsts pārvaldē viss ir caur pakaļu mandeles operēt”, “Šķērdētāji, jūs vajag tiesāt!” – šie ir tikai daži no komentāriem, kur cilvēki pauž savu neizpratni un sašutumu par “Pasažieru vilciena” zīmola maiņu. “Man zīmols “Bobo” patiktu labāk. Vai “Tūtū”, kas būtu vēl atbilstošāks. P.S. Tā pārzīmološana, izskatās, ir varen izdevīgs bizness. Dažiem, uz valsts rēķina,” domā “X” lietotājs Oļģerts Tipāns. Tikmēr Zigurds Strīķis retoriski vaicā: “Vai zīmola Vivi izstrādātājs bija bērnudārza audzēknis?” Arī Valdis Zariņš grib zināt, vai “autobusi būs PiPi vai PīPī?”

Vēl kāda “X” lietotāja pauž uzskatu, ka “Vivi izklusās pēc nerātnas kurtizānes.”

Tomēr ir arī tādi, kas minēto lēmumu atbalsta, piebilstot gan, ka jāmainās ne tikai zīmolam, bet visam uzņēmumam kopumā. “Pārzīmološanās nav nekas nosodāms, it īpaši valsts uzņēmumiem, kur tas vecais zīmols ir kā bagāža. Tet un Elektrum, šķiet, puslīdz ir izdevies atbrīvoties no tās deviņdesmito garšas, kas nāca līdzi Lattelekomam un Latvenergo. Bet nu tad arī jāatbrīvojas no deviņdesmito garšas,” vietnē “X” raksta Didzis Veinbergs.

“Uzsākam pakāpenisku pāreju uz zīmolu “Vivi”, tā kā no 29. novembra “Škoda Vagonka” mums nodod pirmos jaunos elektrovilcienus. Jaunā zīmola nozīme ietver pārvietošanās dzīvīgumu, iespējas augt un attīstīties, ko uzticama mobilitāte paver cilvēku, uzņēmumu un valsts līmenī. “Vivi” ir viegli uztverams un saprotams arī starptautiskā vidē, kas veicina iespējas nākotnē sekmīgi izplesties Baltijas reģionā,” tā izplatītajā paziņojumā norāda uzņēmums “Pasažieru vilciens”.

Tiek skaidrots, ka nosaukums “Vivi” ir veidots no saukļa “Vienā vilcienā” vārdu pirmajiem diviem burtiem. Sauklis “Vienā vilcienā” simbolizē pārvietošanos no punkta A uz punktu B ātrā, paredzamā un uzticamā veidā. Tas runā par kustību un cilvēku pārvietošanās paradumiem: cilvēki ir vienoti braucienā, kas ļauj visur paspēt laikā, neatkarīgi no katra galamērķa. Skatoties no valodnieciskā aspekta, no latīņu “vīvus” atvasinātais “vivi” nozīmē dzīvs. Vilciena pasažieru pārvadājumi nodrošina iedzīvotājiem pārvietošanos un mobilitāti, tie palīdz radīt iespēju dzīvei un ilgtspējīgai attīstībai.

Logo pauž dinamiku, stabilitāti, pārliecību, elastību un funkcionalitāti. Tā kā logo ir vārda zīme – nosaukums un simbols vienlaikus –, tas viegli nolasās un ir ērti pielietojams. Logo uzbūves pamatā ir “vienā vilcienā” līnijas koncepcija un ietekmes no vilciena formas, kā arī asociatīva sasaiste ar līdz šim esošā logotipa elementiem jaunā, ilgtspējīgā un modernā veidolā, proti, tajā ir iestrādāti AS “Pasažieru vilciens” grafiskai identitātei raksturīgie spārni, kas simbolizē kustības un ceļošanas brīvību. Izmantotās burtu formas netieši norāda uz virzību uz priekšu un raisa asociācijas ar vilciena vagonu, teikts “Pasažieru vilciens” izplatītajā paziņojumā.

Tiek norādīts, ka logotipa signāldzeltenā krāsa nozīmē funkcionalitāti, enerģiskumu, prieku un draudzīgumu sadarbībā ar klientiem, partneriem un darbiniekiem. Šī toņa dzeltenā krāsa jau no pagājušā gadsimta vidus pasaulē tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nolūkos. “Vienā vilcienā” grafikas elementi ilustrē viegluma, draudzīguma un miera sajūtu.

“Zīmolu “Vivi” izmantosim jauno vilcienu interjera un eksterjera dizainā, tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē, informatīvajos un reprezentatīvajos materiālos. Zīmols “Vivi” no šodienas ir ieviests digitālajā vidē tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, savukārt uz vilcieniem un tajos līdz ar pasažieru pārvadājumu uzsākšanu – decembra vidū. Pilnu zīmola ieviešanas procesu plānojam pabeigt līdz 2024. gada beigām,” teikts 29. novembrī izplatītajā paziņojumā.

Lasiet arī: Trīs bērni Rīgā nozog nomas auto un avarē, mašīnai apmetot vairākus kūleņus

““Vivi” ievada jaunu posmu AS “Pasažieru vilciens” attīstībā, kurā esam ielikuši spēcīgus pamatus tam, lai uzlabotu vilciena pasažieru pārvadājumu kvalitāti un pieejamību. Uzņēmuma mērķis ir nodrošināt ilgtspējīgus, piekļūstamus un nepārtrauktus pasažieru pārvadājumus, kas atbilst efektīvas mobilitātes vajadzībām un veicina reģionu sasniedzamību. Mēs turpināsim strādāt, lai arvien vairāk cilvēku izvēlētos vilcienus kā videi draudzīgāku iespēju ātri, ērti un droši nokļūt galamērķī. Tas nozīmē ne vien mūsdienīgākus vilcienus, bet arī jauna līmeņa pasažieru pieredzi tajos, vilcienu kursēšanas biežumā, pasažieru apkalpošanā, biļešu iegādē un informācijas pieejamībā tīmekļvietnē un lietotnē,” norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Seko mums arī Facebook, X, Instagram un Draugiem!

youtube icon
Abonēt youtube