Foto: Rīgas dome/Flickr

Aktīvi norit Jorģa Zemitāna tilta pārbūve, patlaban pat nedaudz apsteidzot plānoto darbu grafiku. Aprīļa beigās noslēgts pārbūves 1. etaps. Tā laikā veikta pārvada vidusdaļas atjaunošana, patlaban sākta tilta labās puses pārbūve, informē Rīgas pašvaldība.

“Zemitāna tilta kapitālais remonts turpinās ļoti raiti un priecājos uzzināt, ka darbi pat apsteidz plānoto grafiku. Paldies visiem, kuri ir iecietīgi pret satiksmes ierobežojumiem tilta būvdarbu laikā! Rīgas domes atbildīgie dienesti pastāvīgi seko līdzi, lai ierobežojumi būtu tikai paši nepieciešamākie un gājēju vai transporta līdzekļu kustība tiktu atļauta, tiklīdz tas ir droši un iespējams. Nākamā gada pavasarī būvnieks sola nodot tiltu pilnībā rīdzinieku un pilsētas viesu rīcībā, un tad ērta pārvietošanās būs kā ar kājām un velo, tā ar automašīnām. Turklāt turpat līdzās būs transporta mijas punkts pie Zemitānu stacijas – viens no lielākajiem, kas savukārt padarīs ērtāku sabiedriskā transporta izmantošanu ikdienas gaitās,” uzsvēra Rīgas mērs Vilnis Ķirsis.

Pirmā etapa laikā pārvada vidusdaļa tika demontēta līdz pat laiduma sijām, pēc kā veikta betona iestrāde, deformācijas šuvju un hidroizolācijas izbūve, kā arī asfaltbetona ieklāšana. Paralēli tilta apakšdaļā tika pastiprināti balstu rīģeļi, apbetonēti starpbalsti, veikta laiduma tīrīšana un remonts. Tāpat uz pārvada ir uzstādīti arī pagaidu tramvaju kontakttīklu balsti, lai nodrošinātu nepārtrauktu trolejbusu kustību un būtu iespēja veikt esošo stabu demontāžu un jaunu izbūvi.

Tāpat pārbūvēta brauktuves konstrukcijas vidusdaļa no Aleksandra Čaka un Pērnavas ielas krustojuma līdz tilta laidumam. Uzsākta arī ietvju konstrukciju pārbūve gan krustojumā, gan ārpus tā un ietvju bruģēšanas darbi.

Patlaban 2. etapa laikā tiek veikta esošā seguma un betona demontāža no laiduma konstrukcijām, paralēli tam notiek pārvada karnīžu veidņu izbūves darbi un komunikāciju pārslēgšana.

Maija sākumā pabeigta arī J. Zemitāna pārvada kāpņu demontāža, kā arī veikta urbpāļu un mikropāļu izbūve jauno kāpņu un liftu pamatiem, drīzumā tiks uzsākti arī pašu kāpņu būvdarbi.

Liela daļa darbu notiek arī zem pārvada – laiduma konstrukcijas tīrīšana un remontēšana, pēc kā tiks veikta arī to krāsošana. Pēc demontāžas darbu pabeigšanas, tiks uzsākta laidumu stiegrošana, betonēšana, deformācijas šuvju izbūve un laidumu sagatavošana asfaltēšanas darbiem, tāpat arī tiks veikta rīģeļu pastiprināšana un starpbalstu apbetonēšana.

Pērnavas un Aleksandra Čaka ielas krustojumā patlaban notiek asfaltbetona seguma nomaiņa. Tas tiek darīts pārsvarā nakts laikā, lai mazinātu ietekmi uz satiksmi. Turpinās ietvju bruģēšanas darbi un brauktuves konstrukcijas pārbūve. Drīzumā plānots sākt seguma atjaunošanas darbus tilta tuvējā teritorijā – Ieriķu, Sapieru un Aleksandra Čaka ielā.

Šovasar ir paredzētas arī vairākkārtējas satiksmes organizācijas izmaiņas Centra puses pārvada pieejā saistībā ar siltumtrases pārbūves darbiem, lai nodrošinātu pastāvīgu autotransporta kustību, to būs nepieciešams veikt pa posmiem. Uz paša pārvada satiksmes organizācijas izmaiņas līdz 3. etapa uzsākšanai nav paredzētas.

Atgādinām, ka joprojām ir liegta gājēju pārvietošanās uz Jorģa Zemitāna tilta. Tāpat arī paliks slēgtas sabiedriskā transporta pieturvietas abos virzienos uz tilta. Iedzīvotāji aicināti izmantot tiltam abās pusēs tuvumā esošās pieturvietas pie TC “Domina” un A. Čaka ielā.

Gājēju kustība tiek organizēta pa Zemitāna dzelzceļa stacijai tuvumā esošo gājēju tiltu.

Jau ziņots, ka pērn novembrī sākti Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi, un plānots, ka tilts varētu tikt atjaunots līdz 2026.gada vasaras sākumam. Pēc tilta pārbūves tiks būtiski uzlabota vides pieejamība gājējiem, velosipēdistiem un personām ar kustību traucējumiem.

Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi sadalīti trīs etapos un katrā no etapiem satiksmes dalībniekiem tiks nodrošinātas divas braukšanas joslas katrā virzienā. Katram posmam vidēji tiks atvēlēti seši mēneši.

Pārbūves laikā tiltam tiks saglabāti esošie balsti un laidums, bet pilnībā tiks pārbūvēta brauktuve, izveidojot trīs joslas, no kurām viena būs sabiedriskā transporta josla, kā arī paredzēti divvirzienu veloceliņi un gājēju ietve katrā pārvada pusē. Tāpat uz tilta tiks saglabāta sabiedriskā transporta pieturvieta.

Kopumā pārbūves laikā tilts iegūs mūsdienīgu dizainu, pilnībā tiks demontētas un no jauna izbūvētas kāpnes, ierīkotas taktilās joslas, lifts, eskalators uz tilta un atjaunoti mobilitātes punkti, tādā veidā būtiski uzlabojot velo un gājēju infrastruktūru. Tostarp tilta pārbūves laikā tiks atjaunotas arī tiltam piegulošās teritorijas pie tirdzniecības centra “Domina”, kā arī Pērnavas un Čaka ielas krustojums.

Plānots, ka kopumā tilta pārbūve izmaksās līdz 24,2 miljoniem eiro, no pašvaldības budžeta tam piešķirot līdz 3,6 miljoniem eiro un 20,6 miljonus eiro aizņemoties no Valsts kases.

Būvdarbi mobilitātes punktā “Zemitāni” virzās atbilstoši laika grafikam – pašlaik notiek aktīva inženierkomunikāciju izbūve, zemes darbi, kā arī segumu izbūve.

Mobilitātes punkta ietvaros tiks labiekārtota stacijai piegulošā teritorija, paredzot ērtu un drošu nokļūšanu un savienojumu starp dzelzceļa staciju un pilsētas infrastruktūru.

Mobilitātes punktā tiks izbūvēti gan lifti, gan kāpnes, gan arī eskalators, kas nākotnē tiks savienots ar pārbūvēto Zemitāna pārvadu, lai iedzīvotāji varētu ātri un droši nokļūt uz tuvāko sabiedriskā transporta pieturvietu.

Teritorijā tiks izbūvētas gan īslaicīgās autostāvvietas, gan velonovietnes, gan brīvkrāns un labierīcības, tiks iestādīti 27 koki un vairāk nekā 3000 krūmu un stādu.

Saistītās tēmas: BūvdarbiPārbūveRīgaSatiksmeZemitāna tilts

youtube icon
Abonēt youtube