Publicitātes foto
“Mazumtirgotājs “Lidl” atkārtoti īsteno maldinošu salīdzinošo reklāmas kampaņu, sniedzot sabiedrībai nekorektu un tendenciozu informāciju par konkurentu cenām,” balstoties uz saviem novērojumiem, norāda uzņēmums “Maxima Latvija”, uzsverot, ka līdzīga prakse jau iepriekš radījusi juridiskas sekas Lietuvā, kur uzņēmumam “UAB Lidl Lietuva” tika piemērots sods.
“Mazumtirgotājs “Lidl” publicējis cenu komunikācijas kampaņu, radot maldinošu iespaidu, ka “Maxima” privātās preču zīmes griķi ir dārgāki nekā līdzīgs produkts “Lidl” sortimentā. Tomēr faktiskā situācija liecina par pretējo – “Maxima” veikalos pieejami privātās preču zīmes “Extra Line” griķi (800g) ir par būtiski zemāku cenu – tikai 1,38 EUR. Tikmēr “Lidl” reklāmā tiek norādīta 1,75 EUR cena par 800 g, kamēr salīdzinājumam izmantoti citi “Maxima” privāto preču zīmola “Well Done” griķi, tādējādi radot maldinošu iespaidu par cenu atšķirībām. Tāpat cenu salīdzinājumā izmantoti citi produkti, kur “Lidl” lētākie produkti nekorekti salīdzināti ar citiem produktiem “Maxima” veikalos, būtiski maldinot Latvijas iedzīvotājus. Faktiski ar šādu cenu komunikāciju “Lidl” ne vien maldina Latvijas iedzīvotājus, bet arī piedāvā dārgākas cenas par līdzvērtīgiem produktiem,” norāda “Maximas” pārstāvji.
“Šāda atkārtota un pircējus maldinoša pieeja raisa pamatotas aizdomas par apzināti tendenciozu produktu izvēli salīdzinājumam, nevis vēlmi sniegt patērētājiem objektīvu un pilnvērtīgu informāciju. Mēs apzināmies, ka katram tirgotājam ir tiesības izvēlēties savu komunikācijas stilu, tomēr pašreizējā ekonomiskajā situācijā, kad iedzīvotāji ir īpaši jūtīgi pret pārtikas cenām, šāda rīcība nav attaisnojama un var radīt tiešu negatīvu ietekmi uz iedzīvotāju rīcību. Atbilstoši vērsīsimies “Patērētāju tiesību aizsardzības centrā” (PTAC) un uzraugošajās institūcijās, aicinot izvērtēt maldinošo komunikāciju,” saka “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.
“Mūsu darbības centrā vienmēr ir klients un viņa vajadzības – gan cenas, gan kvalitātes ziņā. “Maxima” zemo cenu līderību apliecina arī neatkarīgi novērtējumi – esam vairākkārt atzīti par mīlētāko un izdevīgāko mazumtirdzniecības zīmolu Baltijas zīmolu topā, kā arī jau trešo gadu pēc kārtas esam saņēmuši ICERTIAS starptautisko apbalvojumu “Kvalitāte par labāko cenu”,” turpina “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.
Uzņēmumā piebilst: “Diemžēl šī nav pirmā reize, kad minētais tirgotājs maldina sabiedrību. Lietuvā tam par salīdzinošo reklāmu pārkāpumi tika piemērots 100 000 eiro sods par maldinošu komercpraksi – to apstiprinājis arī tiesas spriedums. Tāpat arī PTAC iepriekš ir konstatējis nepilnības tā salīdzinošajā reklāmā.”
Tikmēr “Lidl” skaidro, ka uzņēmuma mērķis ir sniegt patērētājiem pārskatāmu informāciju par cenu līmeni veikalos, balstoties uz publiski pieejamiem datiem konkrētā brīdī.
“Mēs salīdzinām konkrētas preces, kas paredzētas vienādu vajadzību apmierināšanai un ir savstarpēji aizvietojamas pēc to sastāva, iepakojuma veida, izmēra un citām īpašībām, apliecinot, ka “Lidl” piedāvā labāko cenas un kvalitātes attiecību. Tāpēc mēs noraidām apgalvojumus par patērētāju maldināšanu,” izplatītajā paziņojumā norāda “Lidl”.
“Salīdzinošā reklāma Latvijā joprojām ir samērā reti sastopama un bieži izraisa diskusijas, taču daudzās Eiropas valstīs tā ir ļoti izplatīta,” skaidro Dana Hasana, “Lidl Latvija” Komunikācijas departamenta vadītāja.
“Lidl” pārstāve norāda, ka patērētāji arvien biežāk saskaras ar zīmoliem, kas šķietami piedāvā izdevīgus produktus – pievilcīgu iepakojumu, drosmīgiem solījumiem par labām cenām un uzkrītošām cenu zīmēm, kas atgādina akcijas. “Tomēr mēs vēlamies parādīt, ka vērtībai nevajadzētu būt tikai trāpīgam sauklim vai mārketinga trikam. Tāpēc mēs nolēmām izmantot salīdzinošo reklāmu, kas ļauj mums parādīt, ka kvalitāte var būt pieejama par labāku cenu. Mēs uzskatām, ka patērētāji vēlas redzēt atšķirību un izdarīt pārdomātu izvēli. Reklāmas kampaņa atbilst visiem spēkā esošajiem un piemērojamajiem tiesību aktiem, un patērētājs netiek maldināts,” izplatītajā paziņojumā norāda “Lidl”, uzsverot, ka cenu pamatā ir “Maxima” veikalos veikts kontrolpirkums.
Lasiet arī:
Maestro atklāj, par ko viņam šodien neērti un pat kauns runāt
Brīdina par bīstamām straumēm Rīgas jūras līcī, kas veidojas tieši tādā dziļumā, kur cilvēki peldas
Astoņas pašmāju slavenības dosies pārgājienā uz arhipelāgu starp Norvēģiju un Ziemeļpolu
Kremlī priecājas par ASV militārās palīdzības apturēšanu Ukrainai
13 gadus vecs auto un divi velosipēdi – zināms, kas jaunam Rīgas mēram maciņā
Rīgas domē ievēlētie Briedis un Rosļikovs jau pirmajā dienā neierodas darbā