Publicitātes foto
Jonavas rajonā oficiāli sākta sliežu ceļa izbūve “Rail Baltica” posmā, kas iezīmē nozīmīgu nākamo soli Eiropas standarta platuma (1435 mm) dzelzceļa attīstībā Lietuvā. Šis būvniecības posms ir viens no redzamākajiem projekta attīstības rādītājiem – līdz šī gada beigām plānots pabeigt 8,8 kilometru garu sliežu ceļa posmu starp Šveicarijas un Žeimju apdzīvotajām vietām.
„Dzelzceļa būvniecība pāriet no plānošanas uz reālu darbu – no vīzijas uz sliežu klāšanu. “Rail Baltica” nav tikai mūsdienīgs transporta projekts, bet arī drošības garants visam Baltijas reģionam. Katrs Eiropas dzelzceļa posms stiprinās mūsu valsts un Eiropas Savienības austrumu robežas drošību, nodrošinot, ka Lietuvas iedzīvotājiem ir ātri un ērti savienojumi ar Rietumeiropu,” uzsver Lietuvas satiksmes un sakaru ministrs Juras Tamiņskas.
Katrs sliežu posms, kura garums ir 25 metri, tiks savienots un precīzi izlīdzināts, izmantojot modernākās tehnoloģijas, lai nodrošinātu pilnīgu atbilstību starptautiskajiem standartiem. Lai veiktu šos darbus, Lietuvas valsts projekta īstenotājs ”LTG Infra” ir iegādājies 86 200 tonnas šķembu, 29 500 dzelzsbetona gulšņu un 42 kilometrus sliežu.
„Teritoriālā plānošana, projektēšana un sagatavošanās darbi aizņem ievērojamu projekta īstenošanas laika daļu. Taču būvniecība – īpaši sliežu ieklāšana – ir posms, kas virzās strauji uz priekšu. Lietuvas prioritāte šobrīd ir saglabāt pagājušajā gadā sasniegto tempu un turpināt progresu tikpat dinamiski,” uzsver ”LTG grupas” izpilddirektors Egīdijs Lazausks (Egidijus Lazauskas).
„Katrs ieguldītais eiro valstij atnes vismaz divu eiro atdevi. Tas ir ilgtspējīgs ieguldījums ekonomikā, kas ilgtermiņā sniedz ieguvumus ne tikai sabiedrībai, bet arī nodarbinātībai, tūrismam un dažādiem uzņēmējdarbības sektoriem,” uzsver ”LTG Infra” izpilddirektors Vītis Žalims (Vytis Žalimas). „Mūs priecē līguma izpildītāju un apakšuzņēmēju progress visā 77 kilometru garajā būvniecības posmā – šie darbi kļūst arvien redzamāki.”
Līgums par sliežu izbūvi posmā Šveicarija–Žeimiai tika piešķirts uzņēmumu apvienībai “Leonhard Weiss GmbH & Co. KG” (Vācija) un “Leonhard Weiss OÜ” (Igaunija). Līguma vērtība ir 13,9 miljoni eiro (bez PVN). Pēc sliežu ceļa izbūves pabeigšanas tiks uzsākta ātrgaitas dzelzceļa elektrifikācija. Šī gada septembrī trīs Baltijas valstis un kopuzņēmums “RB Rail” AS parakstīja līdz šim lielāko elektrifikācijas līgumu reģionā ar uzņēmumu “COBELEC Rail Baltica”, kura vērtība ir 1,77 miljardi eiro (bez PVN).
Iecavas būvlaukumā sākta reģionālā biroja būvniecība
Tikmēr topošā “Rail Baltica” infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā Iecavas tuvumā uzsākta reģionālā biroja būvniecība, kas būs galvenais koordinācijas centrs pamattrases dienvidu posma būvniecībai no Lietuvas robežas līdz Misai.
Ar betona plāksnēm ir izbūvēta reģionālā biroja pamatne, tiek piegādāti un uzstādīti moduļi vairākos stāvos. Paredzēts, ka, būvdarbu gaitai uzņemot tempu, reģionālajā birojā pie Iecavas tiks nodrošinātas aptuveni 200 darba vietas.
Reģionālajā birojā atradīsies ne vien “Rail Baltica” pamattrases būvnieka “ERB Rail” un tā apakšuzņēmēju komandas, bet arī “Rail Baltica” projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, – inženiera un autoruzraudzības pārstāvji – pilna projekta vadības reģionālā komanda.
Ziemeļu posmā infrastruktūras apkopes punkta izbūve plānota Skultē, kur nākotnē tiks uzbūvēts līdzīgs birojs “Rail Baltica” ziemeļu posma būvniecības komandas izvietošanai.
Līdztekus reģionālā biroja būvdarbiem Iecavas infrastruktūras apkopes centra būvlaukumā turpinās intensīvi zemes darbi un iekšējās infrastruktūras izbūve.
Šobrīd teritorijā ir izbūvēts aptuveni kilometrs iekšējo piekļuves ceļu – 650 metru piekļuves ceļa R2 posms un 300 metru piekļuves ceļa no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 “Iecava-Baldone-Daugmale”.
Līdz šim būvlaukumā likvidēti celmi aptuveni 76 000 m2 apjomā, kā arī noņemts vairāk nekā 79 200 m3 augsnes virskārtas. Pamattrases būvnieka “ERB Rail” komanda ir veikusi grunts izrakumus 18 800 m3 apjomā, savukārt ārpus teritorijas ir izvests ap 28 000 m3 grunts.
Iecavas reģionālā apkopes centra būvlaukumā uzbērums ir izbūvēts 70 400 m3 apjomā. Salaizsardzības kārta ieklāta 9140 m3 apjomā. Būvlaukums ir izvietots paralēli plānotajai pamattrasei aptuveni pusotra kilometru garumā, un tas tiek veidots kā uzbērums, lai sasniegtu aptuveni tādu augstumu kā plānotajai “Rail Baltica” pamattrasei.
“Rail Baltica” pamattrases būvdarbi Latvijā sākas dienvidu posmā Misa-Lietuvas robeža, kas ir sadalīts sīkākos posmos – kopumā 11 būvatļaujās.
Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektāru plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka ERB Rail komandai “Rail Baltica” pamattrases dienvidu posma izbūvei.
Lasiet arī:
«Iznīcināti divi miljardi ukraiņu,» – Čečenijas ģenerālis izgāžas Krievijas televīzijā
Uzmanību prasīs attiecības, sadarbība un kompromisi – astroloģiskā prognoze oktobrim
Mājokļi kļuvuši divreiz dārgāki, bet latvieši aizvien ir gatavi pirkt
Reaģējot uz traģēdiju Imantā, PTAC aptur Ride mopēdu pieejamību Latvijā
Mēteļa kabatā atrod 15 miljonu eiro vērtu loterijas biļeti
Eiropā aiztur 16 gadus vecu Krievijas aģentu, kurš vervējis pusaudžus noziegumu veikšanai