Ikgadējā Latvijas drukāto mediju izdevēju apbalvošanas pasākumā “Preses Dienas” par pārdotāko avīzi, uzrādot lielākos pārdošanas apjomus 2016.gadā, atzīts SIA “Izdevniecības nama “Vesti”” izdevums krievu valodā “Vesti Segodnja”, aģentūru LETA informēja “Narvesen” pārstāve Dace Valnere.

“Narvesen” preses balvu kategorijā “Pārdotākā avīze” otro vietu saņēma AS “Lauku Avīze” izdotais laikraksts “Latvijas Avīze” un trešo vietu – SIA “Dienas Mediji” laikraksts “Diena”.

“Narvesen” un “Preses servisa” rīkotajā pasākumā “Preses Dienas” tika apbalvoti Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā iecienītākie preses izdevumi. Uzvarētāji kopumā tika apbalvoti 15 nominācijās, ņemot vērā mediju iznākšanas periodiku, pārdošanas rādītājus un tematiku.

Nominācijā “Pārdotākais tabloīds” pirmā vieta un “Narvesen” preses balva piešķirta SIA “Izdevniecības nams “Print Media”” izdevumam “MK Latvija”. Turpretī otro vietu ieguva SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi”” izdevums “Kas Jauns” un trešā vieta piešķirta SIA “Žurnāls “Santa”” izdevumam “Privātā Dzīve”.

“Narvesen” preses balvu kategorijā “Pārdotākais reģionālais laikraksts” ieguva SIA “Kurzemes Vārds” izdevums “Kurzemes Vārds”. Otrās vietas godalgu saņēma SIA “Novadu ziņas” izdevums “Neatkarīgās Tukuma Ziņas”, bet trešo vietu – SIA “Ventas balss” izdevums “Ventas Balss”.

Nominācijā “Pārdotākais mājturības un veselības izdevums” pirmo vietu “Narvesen” preses balvu ieguva SIA “Žurnāls “Santa”” izdevums “Ievas Veselība”. Savukārt otrajā vietā ierindojās izdevniecības SIA “Zīme” izdevums krievu valodā “Semero s Ložkoij”, un trešo vietu ieguva SIA “Žurnāls “Santa””” izdevums “Ievas virtuve”.

Kategorijā “”Pārdotākais sieviešu nedēļas izdevums un divu nedēļu izdevums” pirmās divas godalgas un “Narvesen” preses balvu arī šogad saņēma SIA “Žurnāls “Santa”” izdevumi “Ieva” un “Ievas Stāsti”, bet diploms par trešo vietu tika piešķirts SIA “Izdevniecības nams “Vesti”” izdevumam krievu valodā “Ljoublju”.

Nominācijā “Pārdotākais sieviešu glancētais izdevums” pirmās vietas “Narvesen” preses balvu saņēma izdevniecības SIA “Aģentūra “Lilita” žurnāls “Lilit”, kam par vienu vietu piekāpās SIA “Žurnāls “Santa”” izdevums “Santa”. Savukārt trešās vietas diplomu saņēma “Izdevniecības “Dienas žurnāli”” izdevums “Una”.

“Narvesen” preses balvu nominācijā “Pārdotākais krustvārdu mīklu izdevums” par pirmo vietu ieguva SIA “Žurnāls “Santa”” izdevums “Mezgls”, par otro vietu – SIA “Izdevniecība “Putņiks”” izdevums “Skandināvija”, bet par trešo vietu balvu saņēma SIA “Kuma” izdevums “Kūmiņš”.

Nominācijā “Pārdotākais izzinošais un izklaidējošais izdevums” visas trīs godalgotās vietas un “Narvesen” preses balvu saņēma SIA “Izdevniecība “Dienas Žurnāli”” izdevumi. Pirmajā vietā ierindojās žurnāls “Citādā Pasaule”, otrās vietas diplomu ieguva izdevums “Leģendas”, bet trešo vietu – izdevums “Ilustrētā Pasaules Vēsture”.

Savukārt “Narvesen” preses balvu nominācijā “Pārdotākais bērnu un jauniešu izdevums” ieguva SIA “Izdevniecība “Dienas Žurnāli” izdevums “Ilustrētā Junioriem”. Otrajā vietā ierindojās SIA “Egmont Latvija” izdevums “My Little Pony”, bet trešajā vietā – tās pašas izdevniecības žurnāls “Vāģi”.

Turpretī “Preses Servisa” preses balvas nominācijā “Ienesīgākais dienas izdevums” pirmo vietu ieguva SIA “Media nams “Vesti”” izdotais laikraksts krievu valodā “Vesti Segodnja”. Otrajā vietā ierindojās SIA “Dienas mediji” izdotā avīze “Diena”, savukārt trešajā vietā – AS “Lauku Avīze” laikraksts “Latvijas Avīze”.

Nominācijā “Ienesīgākais nedēļas izdevums” pirmo vietu un “Preses Servisa” balvu ieguva SIA “Izdevniecības nams “Print Media”” ar izdevumu “MK Latvija”. Otro vietu ieņēma SIA “Žurnāls “Santa” izdevums “Ieva”, bet trešo vietu izdevniecības SIA “Rīgas Viļņi” izdevums “Kas jauns”.

“Preses Servisa” balvu kategorijā “Ienesīgākais divu nedēļu izdevums” visas pirmās trīs vietas saņēma SIA “Žurnāls “Santa”” izdevumi – balvu par pirmo vietu saņēma “Ievas Stāsti”, par otro vietu – “Ievas Veselība”, bet ar trešo vietu tika apbalvota “Ievas Māja”.

Nominācijā “Ienesīgākais žurnāls 2016.gadā” pirmo vietu un “Preses Servisa” balvu ieguva SIA “Izdevniecība “Dienas Žurnāli” ar izdevumu “Ilustrētā Pasaules Vēsture”. Savukārt diploms par otro vietu tika piešķirts SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi”” izdevumam “Ko Ārsti Tev Nestāsta”, bet trešo vietu ieguva SIA “Žurnāls “Santa”” izdevums “Klubs”.

Tāpat “Preses Servisa” balvu kategorijā “Speciālizlaidums 2016” par pirmo vietu saņēma izdevniecības SIA “Žurnāls “Santa”” izdevums “Ievas Stāsti” speciālizlaidums “Dziednieces receptes”, diplomu par otro vietu saņēma SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi”” izdevuma “Patiesā Dzīve” speciālizlaidums “Prognozes 2017”, savukārt trešo vietu ieguva izdevniecības SIA “Žurnāls “Santa”” žurnāla “Ievas Māja” speciālizlaidums “Ievārījumi un konservi”.

Vienlaikus “Preses Servisa” balvu nominācijā “Debija 2016” par pirmo vietu ieguva SIA “Aģentūra “Lilita”” izdotais žurnāls “Nezināmā Kara vēsture”, otrajā vietā ierindojās izdevniecības SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi”” izdevums “9 Vīri”. Savukārt trešajā vietā ierindojās vēl viens SIA “Aģentūra “Lilita”” izdotais žurnāls “Ceļojums Vēsturē”.

“Narvesen” balvas tika pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus, ņemot vērā nopirkto eksemplāru skaitu “Narvesen” tīklā 2016.gadā. Savukārt “Preses Servisa” balvas piešķirtas, ņemot vērā konkrēto izdevumu apgrozījumu 2016.gadā preses tirgū Latvijā kopumā.

Kā vēstīja “Narvesen” pārstāve, iedzīvotāju drukātās preses izvēles paradumi pēdējā gada laikā iezīmējuši jau iepriekš novēroto tendenci – vēlmi pēc kvalitatīvas un padziļinātas informācijas, kas sniedz specifiskāku ieskatu lasītājus interesējošās tēmās. Iepriekšminēto apliecina, piemēram, fakts, ka regulāro žurnālu tematiskie pielikumi bieži vien tiek pirkti pat divas reizes vairāk nekā paši izdevumi, kā arī arvien pieaugošā interese par dažādiem hobiju žurnāliem, no kuriem populārākie ir tie, kuros stāstīts par ēst gatavošanu, mājas labiekārtošanu, darbiem dārzā, kā arī veselību un ezotēriku.

Vienlaikus stabila lasītāju interese saglabājusies par krustvārdu mīklu žurnāliem, kā arī iknedēļas aktualitāšu izdevumiem, vēstures, zinātnes un ceļojumu izdevumiem. Toties, pēdējo gadu laikā vērojams pieprasījuma kritums pēc žurnāliem, kas saistīts ar vīriešu interesēm, piemēram, tehniku un sportu.

“Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica sacīja, ka, vērtējot pieprasījumu pēc drukātajiem preses izdevumiem, redzams, ka cilvēkiem Latvijā joprojām patīk lasīt. “Prese un drukātie izdevumi mūsdienās faktiski pilda drauga un atpūtas aģenta lomu, padarot cilvēku ikdienu krāsaināku un ļaujot arī ikdienas steigā gūt iedvesmu saviem hobijiem vai padziļināt zināšanas kādā jomā. Un, spriežot pēc tā, ko un cik daudz cilvēki lasa, saprotam, ka izdevējiem izdodas būt pietiekami interesantiem saviem lasītājiem,” skaidroja Judovica.

“Preses Servisa” valdes priekšsēdētājs Jānis Vaivods prognozēja, ka turpmāk preses lasīšanas paradumi mainīsies vēl straujāk nekā līdz šim, lai arī laikraksti un žurnāli joprojām ieņem būtisku vietu Latvijas iedzīvotāju ikdienā, un pieaugušie izvēlas un lasa pietiekami daudzveidīgu preses izdevumu klāstu. “Ir svarīgi veicināt lasītprieku bērnu un jauniešu vidū. Tāpēc šogad plānojam īstenot komunikācijas aktivitātes, lai iedvesmotu vecākus lasīt bērniem priekšā, jo, kā apliecina Somijā veikts respektabls pētījums, tieši tas, ka tēvi un vectēvi lasa bērniem priekšā, veicina bērnos vēlēšanos to sākt darīt arī pašiem,” uzsvēra Vaivods.

Saistītās tēmas:

youtube icon
Abonēt youtube