Eiropas Komisija (EK) apstiprinājusi Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju, aģentūru LETA informēja SIA “Rīgas satiksme” pārstāvis Viktors Zaķis.
Projekta laikā ir plānota 3,6 kilometru garas jaunas tramvaja līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela – Senču iela – Zirņu iela – Skanstes iela – Sporta iela, kā arī esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija apmēram trīs kilometru garumā līdz pilsētas centram. Projekts paredz arī 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi. Pašlaik tiek lēsts, ka tramvaja līnijas izbūve varētu sākties nākamā gada otrajā pusē, bet tā realizāciju plānots pabeigt 2022.gadā. Plānots, ka maršruts skars Lielo kapu teritoriju, tāpēc tviterlietotāji pārdēvējuši maršrutu par “Kapu tramvaju” un izsaka domas par Rīgas domes lēmumu.
Ziņa nonākusi līdz VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvim Raimondam Kanašēvicam.
Tad "Kapu" tramvajs tomēr būs.. pic.twitter.com/bukrtajY6I
— Raimonds Kanašēvics (@630729) August 24, 2017
Ar šādu EK lēmumu jau rēķinājies biedrības “Eiropas Kustība Latvijā” prezidents Andris Gobiņš.
Prognozei atbilstoši Eiropas Komisija neapstādina #KapuTramvajs -Skaidrojums vienkāršs, EK ne par ko neatbild, galvo=nodokļu maksātāji… 🙁 https://t.co/dbv2X7EZgV
— Andris Gobiņš 🇱🇻🇪🇪🇱🇹 🇺🇦 (@AndrisGobins) August 24, 2017
Tvitera lietotājs Aigars jauna maršruta izveides vietā iesaka uzlabot jau esošo maršrutu.
Manuprāt labāk būtu bijis savienot ar 11 tramvaja līniju un caur Upes ielu gar Brasas tiltu.
Tomēr laidīs to… https://t.co/5WHBSa0kot
— Aigars (@blue_sky_ever) August 24, 2017
Tvitera lietotājs “Suņu Jēkabs” aprēķina projekta izmaksas.
Ja 3600 metru izmaksā 97400000 EUR, https://t.co/msx5pF4nHV tad matemātiķi secinās, ka viena CENTIMETRA izmaksas ir nedaudz pāri 270 EUR!
— Suņu Jēkabs (@SunuJekabs) August 24, 2017