Latvijas mobilo sakaru operatori parakstījuši labās prakses kodeksu “Par komerciālu paziņojumu sūtīšanas komercpraksi, izmantojot telemārketingu”, saskaņā ar kuru no rītdienas, 25.augusta, operatori varēs veikt telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem tikai tad, ja saņemta nepārprotama atļauja no šiem klientiem.

Kodeksu šodien parakstījuši “Bite”, “Tele2”, “Latvijas Mobilais telefons” (LMT), Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija, kā arī Latvijas Telekomunikāciju asociācija.

Noteikumi paredz, ka telemārketinga zvanus varēs saņemt tikai tie klienti, kas iepriekš devuši tiem savu piekrišanu. Pie tam komerciāla paziņojuma saņēmēja piekrišanai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, kā arī brīvi izteiktai, veicot aktīvu darbību.

Iepriekš atzīmēti lauki, piekrišanas ietveršana kopējā noteikumu tekstā vai komerciāla paziņojuma saņēmēja klusēšana vai atturēšana no darbības un cita veida pasīva rīcība nav uzskatāma par iepriekš dotu piekrišanu.

Jaunie noteikumi neattieksies uz biznesa piedāvājumu izteikšanu juridiskām personām, sazinoties ar to pārstāvjiem. Tāpat operatori varēs veikt telemārketinga zvanus saviem klientiem.

Tā ir ļoti laba ziņa un dokumentu parakstījušās puses atklāj, ka vienošanās mērķis ir veicināt ikvienas fiziskas personas – komerciāla paziņojuma saņēmēja) ikdienas gaitu netraucētu darbību un privātuma aizsardzību.

BNS

Saistītās tēmas: BITElabās prakses kodekssLMTTELE2telemārketings

youtube icon
Abonēt youtube