Foto: Pixabay

Pamatojoties uz sociālo mediju vietnē “Instagram” saņemtajām sūdzībām par Adrianas Miglānes-Sondores un Marijas Vucēnas veidotā satura pārkāpumiem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn uzsāka divas administratīvās lietas. Šogad PTAC saņēmis minēto satura veidotāju rakstveida apņemšanās, kur tās sola izbeigt negodīgu komercpraksi, reklamējot tīkla mārketinga produktus.

PTAC 2022.gada novembrī saņēma vairāku personu sniegtu informāciju par Adrianas Miglānes-Sondores rīcību sociālo mediju vietnē “Instagram”, publicējot tirdzniecības zīmes “Coralclub” produktu maldinošas reklāmas, sniedzot apgalvojumus par produktu ietekmi uz veselību, kā arī pārpublicējot personu atsauksmes, kurās attēlota produktu ārstnieciskā iedarbība un uztura bagātinātāja ietekme uz cilvēka svara zudumu (ātrumu un lielumu), kas ir uzskatāms par vairāku normatīvo aktu pārkāpumu. Tika uzsākta administratīvā lieta.

“Izvērtējot lietas materiālus, PTAC konstatēja, ka Miglānes-Sondores īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga – profesionālajai rūpībai neatbilstoša un maldinoša. PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu,” informē PTAC.

Šā gada 7. februārī PTAC saņēma Miglānes-Sondores rakstveida apņemšanos, kur satura veidotāja apņemas nepublicēt maldinošas reklāmas, tai skaitā nesniegt neatbilstošu informācija par to, ka prece vai pakalpojums var palīdzēt izārstēt slimības, novērst disfunkciju vai fiziskos defektus, kā arī neizmantot normatīvajiem aktiem neatbilstošas veselīguma norādes un apgalvojumus par uztura bagātinātāju svara zaudēšanas ātrumu un lielumu.

Vienlaikus PTAC pērnā gada novembrī saņēma vairāku personu sniegtu informāciju par Marijas Vucēnas rīcību sociālo mediju vietnē “Instagram”, publicējot SIA “NL Continent Baltic” uztura bagātinātāja “BIODRONE” maldinošu reklāmu. No iesniegtās informācijas PTAC konstatēja, ka Vucēna  “Instagram” īsajos stāstos (sadaļā “story”) publicējusi video materiālu un attēlus, kurā stāsta un rāda par savu bērnu slimībām un to, ka vienīgais, kas palīdzējis pie saslimšanām, ir viņas reklamētais produkts. Vienlaikus publicētajā video materiālā Vucēna rādīja, kā lieto un savam nepilngadīgajam bērnam dod minēto produktu. Arī šajā gadījumā tika uzsākta administratīvā lieta.

PTAC vērsa uzmanību, ka šāds uztura bagātinātāja reklāmas pasniegšanas veids rada maldinošu iespaidu, ka produkts palīdzēs ārstēt dažādas saslimšanas un to, ka minēto uztura bagātinātāju drīkst lietot bērni. PTAC konstatēja, ka, saskaņā ar publiski pieejamo informāciju no Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Uztura bagātinātāju reģistra un pamatojoties uz PVD sniegto viedokli, minēto produktu nedrīkst lietot bērni līdz 18 gadu vecumam.

Ievērojot, ka konkrētajā lietā konstatētie apstākļi liecināja par to, ka Vucēna savā komercpraksē, publicējot produkta reklāmu, tam piedēvēja ārstnieciskas īpašības, PTAC secināja, ka Vucēnas īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga – profesionālajai rūpībai neatbilstoša un jebkuros apstākļos maldinoša.

PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu.

Šā gada 3.februārī PTAC saņēma Vucēnas rakstveida apņemšanos, kur satura veidotāja apņemas turpmākajā komercpraksē nesniegt neatbilstošu un maldinošu informāciju vai reklāmu par to, ka prece vai pakalpojums var palīdzēt izārstēt slimības, novērst disfunkciju vai fiziskus defektus un ka produktu vai uztura bagātinātāju drīkst lietot patērētāju grupas, kurām tas nav atļauts (bērniem līdz 18 gadiem).

Lasiet arī: SAB: Šobrīd Putina režīms ir spēcīgāks nekā jebkad iepriekš

PTAC uzsver, ka sekos līdzi rakstveida apņemšanās izpildei, kā arī turpinās vērtēt satura veidotāju publicēto ierakstu atbilstību normatīvo aktu prasībām.

youtube icon
Abonēt youtube