Eiropas Komisija (EK) apstiprinājusi Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju, aģentūru LETA informēja SIA “Rīgas satiksme” pārstāvis Viktors Zaķis.
Projekta laikā ir plānota 3,6 kilometru garas jaunas tramvaja līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela – Senču iela – Zirņu iela – Skanstes iela – Sporta iela, kā arī esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija apmēram trīs kilometru garumā līdz pilsētas centram.
Tāpat plānota atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija un jauni kontakttīkli. Projekts paredz arī aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu un satiksmes vadības sistēmas izbūvi.
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums projekta īstenošanai ir teju 65,7 miljoni eiro un vēl rezerve 4,3 miljonu eiro apmērā, kas tiks piešķirta pēc 2018.gada 31.decembra, ja tiks izpildīti projektā noteiktie kritēriji. Savukārt “Rīgas satiksmes” finansējums ir 27,4 miljoni eiro.
Pašlaik tiek lēsts, ka tramvaja līnijas izbūve varētu sākties nākamā gada otrajā pusē, jo aptuveni gads ir nepieciešams tehniskā projekta izstrādāšanai un darbi jāsaskaņo ar inženierkomunikāciju turētājiem, nekustamā īpašuma īpašniekiem. Projekta realizāciju plānots pabeigt 2022.gadā.
“Rīgas satiksme” norāda, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūve ļaus izveidot lokveida apli ap Rīgas vēsturisko centru. Rīgā tas pavērs iespēju veidot jaunus maršrutus, kas, apbraucot centru cauri Skanstei, mazinās sabiedriskā transporta plūsmu, atslogojot Krišjāņa Barona ielu, un radīs priekšnoteikumus turpmākai jaunu tramvaja maršrutu būvniecībai uz Purvciemu un Pļavniekiem.
Jau ziņots, ka daļa sabiedrības iestājusies pret Skanstes tramvaja līnijas izbūvi. “Latvijas Zaļā kustība”, Vides aizsardzības klubs, kustība “Lielo kapu draugi” un citi aktīvisti uztraucas gan par to, ka, būvējot tramvaja līniju, tiks nopostīti Lielie kapi un netiks sargātas vēsturiskās vērtības, gan par koku izciršanu Pērnavas ielā, gan par to, ka svarīgā būtu būvēt tramvaja līniju uz citām Rīgas apkaimēm.
Savukārt “Rīgas satiksme” un Rīgas dome ir solījusi, ka kapu teritorija netiks postīta, un norādījusi, ka tikai Skanstes teritorija atbilda Eiropas Savienības prasībām finansējuma iegūšanai.