Šodien, 20. jūnijā, 2 nedēļas pirms restaurētā Rīgas Motormuzeja atklāšanas, mediju pārstāvjiem bija ekskluzīva iespēja apskatīt 20.gadsimta 30.to gadu auto sensāciju no pasaules motormuzeju iekārojamākajiem auto – aerodinamiskās formas TATRA 87, kā arī 1938.gada STEYR 220 Gläser Sport Cabrio.
Tumši zilais TATRA 87 ir patiesa 1949.gada sensācija autobūves attīstībā, jo pateicoties tās aerodinamiskajiem rādītājiem, kādreiz automašīna uzrādīja nepārspējamu jaudas, ātruma un degvielas proporciju. TATRA 87 kādreiz pat vērsās tiesā pret Volkswagen izstrādāto VW Beetle, jo daudzas funkijas bija aizgūtas no TATRA un tiesas lietas rezultātā Volkswagen tomēr nācās izmaksāt 3 miljonus vācu markas.
TATRA 87 ilggadīgā restaurācija, kas norisinājās Rīgas Motormuzeja darbnīcā, tik pabeigta pavisam nesen un nu auto ir atguvis savu oriģinālo izskatu.
Savukārt 1938.gada sporta kabriolets STEYR 220 Gläser Sport Cabrio ir muzejam uzticēts privātkolekcijas auto. Ziloņkaula kabriolets ar karmīnsarkano nokrāsu tiek uzskatīts par īstu auto šedevru. Speciālo virsbūvju izgatavošana kļuva īpaši pieprasīta 1930.gados, pēc pasaules ekonomiskās krīzes pārvarēšanas, kad turīgiem ļaudīm kārojās kaut ko ļoti īpašu un individuālu.
Mašīnas restaurācija kopumā ilga 20 gadus un pēc tās pabeigšanas tā devās ceļojumā uz savu dzimteni – Austriju, kur tika augsti novērtēta un atzīta par augstākās kvalitātes restaurācijas rezultātu. Pasaulē ir zināmi vien seši šādi sporta kabrioleti un vienu no tiem drīzumā varēs apskatīt klātienē.
Atgādināsim, ka pēc vērienīgas rekonstrukcijas Rīgas Motormuzeja ēka durvis vērs 2. jūlijā. Muzejs sola pārsteigt gan ar Latvijā līdz šim neredzētu multimediālu ekspozīciju, gan ar kvalitatīvām ekspozīcijas telpām un eksponātiem.
#atklajmotormuzeju