«Aizvadītais gads bija pagrieziena punkts dzelzceļa kravu pārvadājumiem, kad nozarei izdevās atgūties no lejupslīdes, kuras zemākais punkts tika sasniegts 2017.gadā. Līdz ar to sapriecāties par pērnā gada izaugsmi ir pāragri, jo šī ir nozare, kas šobrīd ir atkarīga no daudziem ārējiem riskiem un iekšēju faktoru radītiem trūkumiem tranzīta koridorā,» norāda Biedrības Baltijas asociācija – Tranzīts un loģistika (BATL) valdes loceklis Ivars Landmanis, raksta ziņu portāls Baltic News Network (BNN).

Kā piemēru Landmanis min to, ka uzņēmuma Latvijas dzelzceļš nepietiekami efektīvā procesu organizēšana un monopolstāvokļa noteikšana brīvos tirgus apstākļos mazina Latvijas konkurētspēju starptautiski.

Tāpat BATL satrauc tas, ka Latvijas dzelzceļš nepietiekami pievērš uzmanību izdevumu un investīciju projektu efektivitātei, kas attiecas arī uz brīvostām. «Mēs jau daudzkārt esam pauduši sašutumu par procesu neefektivitāti, kuru rezultātā pieaug izmaksas, kas tiek segtas uz nozares un klientu rēķina, nevis uz paša koncerna. Tā rezultātā Latvija zaudē konkurencē reģionā ar citām valstīm un lai to amortizētu, savus ienākumus spiesti samazināt tiešie kravu piesaistītāji, stividori ostās, nereti strādājot uz zaudējuma robežas.»

Pilnu rakstu varat lasīt ŠEIT- BNN mājāslapa.

 

Ziņas avots: BNN

Saistītās tēmas: AS "Latvijas Dzelzceļš"

youtube icon
Abonēt youtube