E-veselības sistēmai viennozīmīgi jābūt, un tā moduli pēc moduļa jāievieš, cik vien ātri iespējams, intervijā aģentūrai LETA uzsvēra Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) valdes priekšsēdētājs Valts Ābols.
Viņš norādīja, ka, protams, ieviešanas procesā būs kļūdas un kaut kas nestrādās, bet tas ir attīstības process. “Tāpat iznāk jauni telefonu modeļi, kuriem jau pēc divām nedēļām tiek piedāvāti sistēmas atjauninājumi, jo ir atrastas kļūdas. Tāpēc jau netiek izņemti no tirgus visi telefoni. Ir jāiet uz priekšu. Pēc viena brēciena, ka kaut kas nestrādā, nevar apturēt visu sistēmu,” teica Ābols.
Pēc viņa paustā, e-veselības sistēmas nelietošana Latviju nostāda nekonkurētspējīgā situācijā salīdzinājumā ar, piemēram, Igauniju. Ja Latvijā tiek rakstītas e-receptes un drošības pēc arī papīra formātā, tad igauņi ir tā pieraduši pie elektroniskās versijas, ka pat tad, ja tiek paziņots, ka kādu laiku sistēma nebūs pieejama, pacients vienkārši tiek informēts, ka recepte būs sistēmā pēc attiecīgā laika. Igaunijā esot pilna uzticība, ka elektroniskā sistēma strādā.
Ābols norādīja, ka BKUS ir gatava strādāt ar e-veselības sistēmu, ko slimnīca pierādījusi arī caur iekšējo procesu, piemēram, attiecībā uz laboratorijas izrakstiem. BKUS vēlas kļūt par bezpapīru slimnīcu, viņs pauda.
Vienlaikus Ābols skaidroja, ka jāņem vērā, ka BKUS nedaudz atšķiras no citām klīnikām. “Viena lieta ir pacients, bet otra – pacienta ģimene, kas arī ir salīdzinoši jauni cilvēki. Viņu prasības komunikācijā ir citi, moderni kanāli. Ja mēs tam pretosimies, nekas uz priekšu nevirzīsies,” uzsvēra slimnīcas vadītājs.